וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עברתם את אחוז החסימה? החזירו את הכסף לכנסת

היועץ המשפטי לכנסת הודיע לראשי המפלגות המכהנות בכנסת הנוכחית כי מפלגה שלא תזכה במנדטים, תחויב להחזיר את המקדמה שסיפקה לה המדינה. הנפגעות העיקריות: קדימה והעצמאות

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, הודיע אתמול (שני) לראשי המפלגות המכהנות בכנסת הנוכחית כי מפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה ולא תהיה מיוצגת בכנסת ה-19, תחויב להשיב את הכספים שקיבלה מן המדינה כמקדמת בחירות.

על פי חוק מימון מפלגות, כל סיעה בכנסת מקבלת מימון להוצאות הבחירות, המחושב על פי מספר המנדטים שברשותה בכנסת היוצאת בשילוב מספר המנדטים שתקבל בכנסת הבאה. בכדי לאפשר למפלגות להיערך לבחירות מבעוד מועד, מעניקה המדינה מקדמה כספית עבור כל מנדט, סכום העשוי להגיע למיליוני שקלים. על כן, מפלגה אשר לא תזכה במנדטים, או תזכה למנדטים ששווים נמוך מן המקדמה אשר קיבלה – נדרשת להחזיר את המקדמה.

קדימה כבר בגרעון של מיליונים

מי שעלולה לסבול במיוחד הוראת היועץ המשפטי היא מפלגת קדימה, אשר נכון להיום מחזיקה ב-28 מנדטים בכנסת, ועל פי הסקרים האחרונים נמחקת כליל ולא עוברת את אחוז החסימה. כבר היום צברה קדימה גרעון בגובה עשרות מיליוני שקלים. מפלגה נוספת העשויה להיפגע היא העצמאות, שסיעתה מונה חמישה חברי כנסת והסקרים אינם צופים לה עתיד בכנסת הבאה.

כל העדכונים בוואלה! בחירות:
נתניהו ורומני נגד אובמה ואולמרט? לא בטוח
צחי הנגבי על אולמרט ולבני: "משיחים מטעם עצמם"
היום הבחירות לראשות הבית היהודי: אורלב או בנט?

קמפיין הבחירות של קדימה , אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
אם לא יעברו את אחוז החסימה, יאלצו להחזיר סכום מקדמה גבוה. קדימה בפתיחת קמפיין הבחירות/נמרוד סונדרס

על רקע להוצאת המכתב, עומד המצב המשפטי שלפיו מפלגות המיוצגות בכנסת אינן מחויבות במתן ערבות כתנאי לקבלת המקדמה, בעוד מפלגות חדשות חייבות בהפקדת ערבות בנקאית. המכתב נועד להבהיר כי הפטור מהפקדת ערבות אינו פוטר את המפלגות מהשבת הכספים שקיבלו במקרה של כישלון בבחירות.

במשך שנים התעלמה הכנסת מהדרישה להחזיר את כספי מימון הבחירות, עד שב-2011 החליטה לתבוע מ-8 מפלגות סכום כולל של כ-17 מיליון שקלים שניתן להן כמקדמת במערכות הבחירות שנערכו בין 2003-2007, ולא הוחזר כיוון שלא עברו את אחוז החסימה. מפלגת חץ, בראשות אברהם פורז, ערערה בסוגיה לבית המשפט העליון אשר קיבל בחודש יולי האחרון את עמדת הכנסת, אולם הורה להגיע לפשרה נקודתית במקרה הזה.

דו"ח מבקר המדינה על הוצאות המפלגות: גרעונות של מיליונים, הוצאות לא מוכרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully