וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משפט המרמרה": אשכנזי יועמד היום לדין בטורקיה

6.11.2012 / 0:30

באיסטנבול ייפתח היום משפטם של הרמטכ"ל לשעבר ושל בכירים ישראלים נוספים, בהיעדרם. התביעה תבקש לגזור עליהם עונש של כ-18,000 שנות מאסר עקב מותם של תשעת הפעילים הטורקים

טורקיה תעמיד היום (שלישי) לדין בכירי צבא ישראלים, בהם הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, בהיעדרם. אשכנזי, מפקד חיל הים באותם ימים אליעזר (צ'ייני) מרום, ראש אמ"ן דאז עמוס ידלין ומי ששימש כראש להק אוויר בחיל האוויר, אבישי לוי, יואשמו בהריגת תשעת הפעילים הטורקים, שנהרגו במשט המרמרה לעזה לפני כשנתיים וחצי.

התביעה באיסטנבול מבקשת לגזור על כל אחד מהארבעה לא פחות מ-18,000 שנות מאסר. בין הטענות שנרשמו ב-144 עמודי כתב האישום נמצאות "הסתה לגרימת חבלה באמצעות כוחות חמושים" ו-"הסתה לרצח באמצעות עינוי או אכזריות". ממשרד החוץ נמסר כי "אפשר בבירור להגדיר את המשפט כמשפט ראווה. זהו מעשה שאין לו שום קשר לחוק או לצדק". גורם במשרד החוץ סירב להגיב ואמר כי עתה זה עניין של מערכת המשפט.

אוניית מאבי מרמרה בנמל באיסטנבול 22.5.2010. רויטרס
המרמרה בדרכה לחופי עזה ב-2010, לפני העימות עם חיילי צה"ל/רויטרס

כתב האישום הטורקי מתייחס לגרסה הישראלית, הנתמכת גם במסקנות ועדת החקירה בראשות השופט יעקב טירקל, לפיה חיילי צה"ל פעלו על ה"מרמרה" מתוך הגנה עצמית - ודוחה אותן על הסף. "החיילים השתמשו בכוח לא מידתי שכלל נשק כבד ומכונות ירייה", נכתב בו, "בעוד הנוסעים היו חמושים רק במוטות דגלים מפלסטיק, כפות ומזלגות".

יחסי ישראל עם טורקיה סבלו ממשבר עוד לפני תקרית המשט, ובעקבותיו הם ירדו לשפל המדרגה שממנו טרם השתקמו. במוקד המחלוקת ממשיכה לעמוד הדרישה הטורקית - שנענתה עד כה בסירוב מוחלט מירושלים - להתנצל על התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully