וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד שבני יסיים הטיפולים, הדורס יוכל להרוג שוב"

5.11.2012 / 18:45

אמו של רומן וורופייב, הילד שנפצע בתאונה בה נהרג אריק עופר באופקים, זועמת על העונש הקל שנגזר על הנהג הדורס, מיכאל לוי. לדבריה אמר לה רומן: "כמה עוד נצטרך לסבול?"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

"עד שהילד שלי יסיים את הטיפולים, מיכאל לוי יוכל לשוב ולנהוג על הכביש ולהרוג ילדים נוספים" – כך אומרת הערב (שני) אירנה וורופייב, אמו של רומן בן ה-13, שנפצע קשה בתאונת הדרכים בה נהרג הילד אריק עופר באופקים לפני כשנתיים. בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום עונש של שנת מאסר אחת על לוי, הנהג הדורס, החלטה שהצליחה לקומם את וורופייב.

"אני חושבת שזה לא מספיק", אומרת אירנה בשיחה עם וואלה! חדשות, "הוא ישתחרר מבית הכלא עוד שנה, אבל רומן שלי עובר עכשיו טיפול קשה מאוד. הוא נמצא כרגע בהכנה לניתוח בשיניים ובלסת, וזה לא יהיה הניתוח האחרון שלו. כשמיכאל לוי יקבל רישיון בעוד חמש וחצי שנים, הילד שלי אולי יסיים את הטיפולים. עוד חמש וחצי שנים הוא יהיה מוכן לחזור לכביש ולהרוג עוד ילדים. בשבילי הוא רוצח".

גזר דין למיכאל לוי דורס של הילד אריק עופר מאופקים, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
לוי בבית המשפט, היום/דייב בוימוביץ'

לדבריה, רומן ממשיך בלימודיו, על אף שבגלל התאונה והטיפולים הוא הפסיד חומר רב. "הוא ירד בלימודים, קשה לו להתרכז ויש כמה בעיות פסיכולוגיות ונפשיות", היא אומרת. "אנחנו נמצאים הרבה פעמים בבית החולים הדסה עין כרם, מרחק נסיעה גדול מהבית שלנו". אירנה מספרת על שגרת היומיום הקשה סביב הטיפול בבנה: "ביום רביעי שעבר יצאנו מהבית ב-9 בבוקר וחזרנו ב-21:30 בערב, אחרי שכל היום הוא עבר בדיקות. אני חוזרת מבית החולים עם לחץ דם גבוה. אני מרגישה שאני כמו נכה". גם התשלומים עבור הטיפולים לא פשוטים עבור אירנה, אם חד הורית. "אנחנו משלמים קודם ואחר כך חברת הביטוח מחזירה את הכסף. הם נתנו לנו כסף לניתוח אבל אני רואה שזה לא מספיק כי רק ביום רביעי שילמתי כמעט אלף שקל. אני מקבלת סיוע, אבל קשה לי מאוד", היא אומרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"זה כואב לכל החיים"

אירנה מספרת עוד כי רומן קיבל בכעס את גזר הדין שניתן ללוי. "רומן אמר שזה לא מספיק. הוא שאל: 'כמה אנחנו עוד צריכים לסבול? כמה סבל אמא שלי צריכה לסבול?' זה כואב לכל החיים".

התאונה אירעה במרץ 2010. אריק וחברו רומן בני ה-12 רכבו על אופניהם ונפגעו ממונית בה נהג לוי, בעת שחצו במעבר חצייה. אריק נהרג ורומן נפצע באורח קשה. לוי, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות, טען כי הוא ראה את הילדים שבריר שנייה לפני שפגע בהם, בגלל מכונית שעצרה לפניו: "הלקוח שלי נסע מאחורי מכונית אחרת ואורות הבלימה שלה לא היו תקינים. לכן הוא לא יכול היה לראות שהיא עצרה", הסביר עורך הדין עמיקם חרל"פ, המייצג את לוי. "התגובה שלו הייתה מאוחרת בשל כך. אם היה מבחין בהם לפני שהוא הגיע אל מעבר החצייה, ייתכן שהתאונה הזאת הייתה נמנעת".

גם בני משפחתו של עופר הביעו את מורת רוחם מהעונש. "אנחנו הולכים מכאן לספר לאריק על גזר הדין", אמרה האם, והוסיפה בדמעות: "בעיני זה לא מספיק". בעלה היה נחרץ יותר: "אנחנו חיים במדינת ישראל. ארץ התאונות. בנסיבות שהוצגו בבית המשפט, זהו עונש לא מספק. לא תואם את המציאות". השניים יצאו מבית המשפט לבית העלמין באופקים כדי להתייחד עם זכר הבן. לשניים עוד בת משותפת בת ארבע ולאירנה בת גדולה נוספת שהשתחררה לפני זמן קצר משירות צבאי בחיל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully