וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר לנהג שדרס למוות ילד שחצה כביש באופקים

רמי שני

5.11.2012 / 10:05

נהג המונית מיכאל לוי דרס לפני כשנתיים למוות את אריק עופר בן ה-12 בעת שחצה את הכביש במעבר חצייה בעירו. נגזרו עליו גם 3 חודשי מאסר על תנאי. אמו של עופר: "לא מספיק"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בהלווית אריק עופר)

בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (שני) שנת מאסר אחת על מיכאל לוי מאופקים, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות של הנער אריק עופר בחודש מרץ 2010. עופר, שהיה בן 12 במותו, נפגע על ידי המונית בה נהג לוי בעת שחצה את הכביש במעבר חצייה בעת שרכב על אופניו יחד עם חברו שנפצע בתאונה. כמו כן, ייאסר על לוי להחזיק רישיון במשך שנה והוטלו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי.

בני משפחתו של עופר, אביו המאמץ של איתן ואינה אמו, הביעו את מורת רוחם מהעונש. "אנחנו הולכים מכאן לספר לאריק על גזר הדין", אמרה האם והוסיפה בדמעות: "בעיני זה לא מספיק". בעלה היה נחרץ יותר: "אנחנו חיים במדינת ישראל. ארץ התאונות. בנסיבות שהוצגו בבית המשפט, זהו עונש לא מספק. לא תואם את המציאות. אבל במדינה שבה נותנים שופטים עונשים זה עונש מקובל, אך לא סביר". השניים יצאו מבית המשפט לבית העלמין באופקים כדי להתייחד עם זכר הבן. לשניים עוד בת משותפת בת ארבע ולאינה בת גדולה נוספת שהשתחררה לפני זמן קצר משירות צבאי בחיל האוויר.

לוי, שהורשע בגרימת מוות הרשלנות, טען כי הוא ראה את הילדים שבריר שנייה לפני שפגע בהם, בגלל מכונית שעצרה לפניו: "הלקוח שלי נסע מאחורי מכונית אחרת ואורות הבלימה שלה לא היו תקינים, ולכן הוא לא יכול היה לראות שהיא עצרה", הסביר עורך הדין עמיקם חרל"פ, המייצג את לוי. לדבריו, "התגובה שלו הייתה מאוחרת בשל כך. אם היה מבחין בהם לפני שהוא הגיע אל מעבר החצייה, ייתכן שהתאונה הזאת הייתה נמנעת".

אריק עופר נפגע בתאונה באופקים מרץ 2010. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
הוריו ביקשו להחמיר בענישה. אריק עופר/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

המשטרה ביקשה להעמיד לדין את לוי באשמת הריגה, אולם לאחר מאבק משפטי רוכך האישום לגרימת מוות ברשלנות: "הנימוק שלנו היה שבנתונים הקיימים, האחריות שלו הייתה נמוכה", הסביר עו"ד חרל"פ. "בית המשפט קיבל את עמדתנו וזיכה אותו מאשמת הריגה".

להערכתו של חרל"פ, בית המשפט יטיל על לוי עונש מאסר של שישה חודשים, שאותו הוא יוכל להמיר בעבודות שירות: "לדעתי, בתיק כזה זהו העונש המתאים", אמר חרל"פ, "למרות שבתי המשפט נוטים להטיל מאסר בפועל". לדבריו, "במקרה כזה, אם המאסר יהיה יחסית קצר, לא אמליץ בפניו לערער לבית המשפט העליון".

אריק עופר לא מת במקום. רופאי בית החולים סורוקה שבבאר שבע נאבקו על חייו מספר ימים, עד שהוחלט לנתקו ממכונות ההחייאה. הוריו של עופר הציגו בפני בית המשפט קטעים מתולדות חייו. הם ביקשו מבית המשפט להחמיר בעונשו של לוי, וסיפרו כי הם מתקשים לעבור את הימים בלעדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully