וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קרוב משפחתו של צ'רלי אבוטבול סייע בהפללתו?

5.11.2012 / 18:00

קרוב משפחתו של צ'רלי אבוטבול, הסובל מפיגור שכלי, נעצר גם הוא בפרשת חטיפת האברך הירושלמי, ומסר גרסה מפלילה נגד אבוטבול ומעורבים אחרים. "המשטרה עברה את הקו האדום"

צילום: קובי אליהו, עריכה: טל רזניק

האם המשטרה תעשה הכל כדי לשים את צ'רלי אבוטבול מאחורי סורג ובריח? קרוב משפחתו נעצר אתמול (ראשון) אף הוא בקשר לפרשת חטיפת האברך הירושלמי, וכבר מסר במשטרה גרסה מפלילה נגד אבוטבול ונגד מעורבים נוספים. לדברי סנגורו, המשטרה חצתה קו אדום והשתמשה באמצעים לא חוקיים כדי להוציא את העדות מהעצור – אדם בעל פיגור שכלי גבולי. בית המשפט לא נענה היום לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו ושלח אותו למעצר בית. עם זאת, במשטרה לא יוותרו – היחידה החוקרת מתכוונת לערער על החלטת השחרור.

הארכת מעצר לצ'רלי אבוטובול בחשד לחטיפה ואיומים, אוקטובר 2012. יותם רונן
הופלל על ידי בן משפחתו? אבוטבול/יותם רונן

צ'רלי אבוטבול עצור בפרשה כבר מיום חמישי האחרון. שבוע קודם לכן נעצרה אשתו, סוניה, אשר שוחררה בינתיים למעצר בית. כל זאת סביב חשד שאבוטבול ואנשיו חטפו אברך ירושלמי, כלאו אותו בבית המשפחה בנתניה במשך לילה שלם והפעילו אלימות נגדו, זאת על רקע כספים שגנב לכאורה מהרב מאיר פדידה מהיישוב רכסים בצפון. הרב, שהיה עצור אף הוא, שוחרר אתמול למעצר בית. האם הטבעת סביב צווארו של צ'רלי אבוטבול מתהדקת?

אתמול כאמור, עצרה היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה (יחבא"ל), שאבוטבול הוא יעד שלה, חשוד נוסף והוא נלקח לחקירה במשרדי היחידה, שם נערך לו בין היתר עימות עם האברך. העצור התברר כנחקר מניב פירות, כאשר הפליל כמה מהחשודים וקשר אותם למעשים. היום ביקשו החוקרים להאריך את מעצרו בעשרה ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אין לי ספק שגרסתו לא תהיה קבילה בבית משפט"

סנגורו של קרוב המשפחה, עורך הדין דוד יפתח, הציג בדיון בפני השופט מסמכים המעידים על רמתו השכלית. לדבריו, בשל מצבו הרפואי המיוחד היה צורך כי חוקר מיוחד יחקור אותו, כפי שקובע החוק. כמו כן טען הסנגור כי על המשטרה היה לחקור אותו בנוכחות עורך דין או קרוב משפחה – דבר שלא נעשה. "אתם רוצים להחזיק אותו כדי להוציא ממנו עוד דברים", הטיח בנציג המשטרה בדיון.

"המשטרה שוב עברה את הקו האדום בשל רצונה למצוא ראיות מפלילות נגד צ'רלי אבוטבול", אמר עורך הדין יפתח בעקבות הדיון. "לצורך כך עצרה את מרשי, בידיעה שמצבו הרפואי קשה. אך בשל מצב זה היה צורך לקיים חקירה מיוחדת בנוכחות עורך דין או קרוב משפחה. הדבר נעשה בכוונה תחילה - על מנת להוציא ממנו פרטים מפלילים נגד צ'רלי אבוטבול. אין לי ספק שגרסתו לא תהיה קבילה בבית המשפט, בשל האופן שבו נגבתה". ביאח"ה סרבו להגיב לטענות ומסרו כי "המשטרה אינה נוהגת להתייחס לחקירות פעילות".

השופט מנחם מזרחי אמר בהחלטתו כי יתכן שהמשטרה לא הייתה ערה לרמה הקוגניטיבית של הנחקר. השופט קבע כי "הקשר שלו לפרשה הוא קשר שולי", וכי "במצב דברים זה, נוכח מצבו המיוחד, ראוי להורות על שחרורו". השופט שלח את הבן למעצר בית בן 12 ימים ואסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. אך למרות דבריו של השופט, המשטרה ביקשה לעכב את השחרור ב-24 שעות, כדי שתוכל לערער על החלטת השחרור, והאיש נותר בינתיים במעצר. מחר ידון בית המשפט המחוזי בלוד בערר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully