וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחיא לא לבד: 46 מקרי אלימות נגד זרים השנה

דו"ח של מוקד הסיוע לעובדים זרים מראה כי המקרה של תקיפת האזרח הסודני ביום שישי בתל אביב איננו מקרה בודד. לדברי מחברי הדו"ח, עיקר האלימות לובתה על ידי אנשי ציבור

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בתיעוד תקיפת האזרח הסודני בתל אביב)

רק אתמול פורסם בוואלה! חדשות על תקיפה אכזרית של מבקש מקלט סודני, לאור יום בדרום תל אביב, והיום (שני) מתברר כי תופעת האלימות נגד אזרחים זרים התגברה בשנה האחרונה. על פי דו"ח של מוקד סיוע לעובדים זרים, מתחילת השנה אירעו כ-46 מקרי אלימות נגד זרים - זאת לעומת מקרים בודדים בלבד שאירעו בשנת 2011. בדו"ח מצוין כי העלייה במספר האירועים האלימים נובעת מההסתה הגוברת מצד אנשי ציבור, חברי כנסת ושרים – כך על פי אנשי המוקד.

אבתיסאם ויחיא הסודני שהוכה , נובמבר 2012. דרור עינב
משמאל: יחיא, אזרח דרום סודן שהוכה על ידי אלמונים/דרור עינב

"הלשון בה מקבלי ההחלטות בישראל בוחרים לתאר את מבקשי המקלט גורמת לדה-הומניזציה שלהם ומציירת אותם כאיום", נכתב בדו"ח. "אנשים שנסו על נפשם מרצח העם בדרפור או משירות צבאי בתנאי עבדות וללא תאריך שחרור באריתריאה, מתוארים כ"פולשים", "כובשים", "אויבים", סרטן", "מכת מדינה", "פצצת זמן", "מפיצי מחלות", ו"איום קיומי". מהנתונים עולה כי מספר האירועים הגבוה ביותר נרשם בתל אביב ולאחר מכן באילת. מדובר בערים בעלות הריכוזים הגדולים ביותר של מבקשי מקלט. אירועי האלימות כוללים תקיפות פיזיות, קללות, חבלה בבתי עסק ובתים והשלכת בקבוקי תבערה.

חברי כנסת ליבו את ההסתה נגד האזרחים הזרים

חלק מהאירועים הבולטים שאירעו השנה התרחשו לאחר הפגנת תושבי דרום תל אביב בשכונת התקווה. במהלך ההפגנה נשאו חברי כנסת נאומים שליבו את ההסתה. בתום ההפגנה תקפו התושבים אזרח חוף השנהב שישב ברכבו, אחרים תקפו במכות מבקש מקלט אריתראי שנשא תינוק וקבוצה אחרת רדפה אחרי מבקש מקלט מסודן שנפצע לאחר שנרגם באבנים. בנוסף, קבוצות אזרחים ביצעו פוגרום בבתי עסק שונים של זרים ורדפו אחרי זרים ברחוב, מה שלא הוביל לפגיעות פיזיות.

במקרה שאירע ביום שישי האחרון בדרום תל אביב, בו הוכה יחיא, אזרח סודן בן 22, על ידי שני גברים שהרביצו לו "כי הוא שחור", הוגשה תלונה בצירוף סרט המתעד את האירוע. משטרת מרחב יפתח קיבלה את מספר הרכב והקטנוע של שני התוקפים ופתחה בחקירת האירוע, אך טרם נעצרו חשודים, ולא צלח ניסיון להשיג סרט נוסף מעד ראייה לאירוע. ממשטרת מחוז תל אביב נמסר כי "העד לתקיפה התבקש במהלך מתן עדותו לעביר את הסרט, ועד לרגע זה הוא אינו התקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully