וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט על דברי אבו מאזן: נתניהו חיזק החמאס

פנחס וולף וטל שלו

4.11.2012 / 18:55

בעקבות דבריו של יו"ר הרשות, מהם השתמע כי ויתר על זכות השיבה לפלסטינים, אמר ראש הממשלה לשעבר כי ישראל החלישה את הרשות שדוגלת, לדבריו, באי אלימות ובמשא ומתן לשלום

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התייחס היום (ראשון) לדברים שהשמיע יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בראיון ל"אולפן שישי" בערוץ 2, מהם השתמע כי הוא מוותר על זכות השיבה לפלסטינים, ואמר כי "הדברים שאמר ד"ר מחמוד עבאס (אבו מאזן. פ"ו) זהים בתוכנם לדברים שנאמרו בתוך חדרי המשא ומתן והם ידועים לאלו שלקחו חלק במגעים שנוהלו אז, כמו גם לראשי הממשלה הנוכחית בישראל, שאליהם הועבר המידע".

אולמרט ציין בהודעה שפירסם כי מאז חילופי השלטון בישראל הוקפא המשא ומתן עם הפלסטינים, ונעשה ניסיון להוכיח לציבור בישראל כי "אין פרטנר" בצד השני. "במקום זאת, נעשו על ידי הממשלה בישראל שורת צעדים שיש בהם לחזק את החמאס ולהחליש את הרשות שדוגלת באי אלימות ובמשא ומתן לשלום". הוא הוסיף כי "מדיניות זו כלפי הפרטנר היחיד האפשרי לשלום בינינו ובין הפלסטינים איננה אחראית ויש בה כדי לפגוע באינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל".

"הממשלה עשתה שורת צעדים שחיזקו את החמאס"

כאמור, בראיון ששודר בסוף השבוע קרא אבו מאזן להחזיר את הנושא הפלסטיני לסדר היום הפוליטי בישראל. "זה הנושא שיכריע את גורל ילדיכם. אני האחרון שאיתו תוכלו לעשות הסכם", אמר. אבו מאזן הצהיר לעיני המצלמות כי למרות שהוא פליט מצפת, כהגדרתו - אין ברצונו לשוב לחיות שם. "עבורי, פלסטין זו מדינה בגבולות 67' - לצדה של מדינת ישראל", אמר יו"ר הרשות.

אולמרט הוסיף כי במסגרת המגעים המדיניים שקיים עם אבו מאזן בשנים 2006-2009 נדון הסדר שלום כולל ומקיף בין ישראל לרשות, ובמהלכם הוסכם כי שאלת הפליטים תיפתר במסגרת יוזמת השלום הערבית, וכי אין בכוונת הפלסטינים לפעול לשינוי אופייה של ישראל תוך מימוש זכות השיבה. "למען הסר ספק, דובר, אך לא סוכם על בדיקה שתיערך על בסיס הומניטרי לגבי אלפים בודדים של פליטים – אם יבקשו לשוב לתחומי ישראל – וגם זאת במשך תקופת זמן מוגבלת. פרטים אלה היו ידועים גם לממשל האמריקאי בראשות הנשיא בוש והשרה קונדוליסה רייס, ששותפו באופן שוטף במהלכים המדיניים".

"אולמרט משמש כסניגור הרשות וקטגור הממשלה"

בתגובה לדבריו של אולמרט, תקף שר החינוך, גדעון סער את ראש הממשלה לשעבר ואמר כי זה משמש כסניגור של הרשות הפלסטינית. "לאולמרט לא הייתה אפילו מילת ביקורת אחת כלפי הרשות הפלסטינית, שבמשך קרוב לארבע שנים נמנעת במתכוון ממשא ומתן עם ממשלת ישראל הנבחרת ומציבה תנאי מוקדם אחרי תנאי מוקדם לשיחות. והוא מטיל האשמה דווקא על ממשלת ישראל הנבחרת", אמר סער. "אולמרט גם סיבך את ישראל כראש ממשלה וגם משמש עכשיו כסניגור של הרשות הפלסטינית וקטגור של ממשלת ישראל הנבחרת".

גם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, הגיב לדברים ואמר כי "אולמרט שוב מוכיח שאין גבול לחוצפה וממשיך לנסות לעוות את המציאות ההיסטורית. אולמרט הוא מי שאיפשר את התמודדות החמאס בבחירות, שהיה מיוזמי הנסיגה החד- צדדית מרצועת עזה שאפשרה את השתלטות החמאס והפסיק את מבצע עופרת יצוקה לפני שמוטט את שלטון החמאס. מגוחך שהוא מטיח כעת האשמות ובונה על זיכרון קצר של הציבור".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully