וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לטובים ביותר: הלוכד הוותיק הוכש על ידי צפע

קובי מנדל

4.11.2012 / 17:13

על אף ניסיונו הרב, גולן פדידה הוכש על ידי נחש צפע, אותו הוזעק ללכוד, ופונה לבית החולים בנהריה במצב בינוני. מנהל המחלקה לטיפול נמרץ: "הנחשים לא נמצאים בתדרמת חורף"

זה קורה לטובים ביותר. גולן פדידה, לוכד נחשים מנהריה הוכש אמש (שבת) על ידי נחש צפע אותו ניסה ללכוד. הוא פונה לבית החולים בנהריה במצב בינוני. פדידה נקרא לקיבוץ ראש הנקרה לסייע למשפחה שהבחינה בחצר ביתה בנחש צפע באורך של כ-90 סנטימטרים. "זיהיתי את הנחש כמה עשרות מטרים מהבית ומיד התחלתי בפעילות הלכידה. בשלב מסוים בשל החשיכה השתמשתי בפנס שלי אך הוא כבה. בשניות הספורות האלה הכיש אותי הנחש בכף היד", תיאר פדידה לוואלה! חדשות את אשר אירע.

גולן פדידה, נובמבר 2012. באדיבות אתר בלינקר, אדריאן הרבשטיין
הפנס כבה, הנחש הכיש. פדידה בפעולה/אדריאן הרבשטיין, באדיבות אתר בלינקר

לוכד הנחשים התעשת מההכשה, סיים את מלאכת הלכידה והביא עמו את הנחש לחדר המיון של בית החולים לגליל המערבי בנהריה. בהמשך הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. ד"ר ניקולא מחול, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים אמר כי "פדידה סובל מנפיחות באזור ההכשה וטופל באמצעות נסיוב. אני מקווה שכאשר יחול שיפור נוסף במצבו הוא יועבר להשגחה במחלקה פנימית". ד"ר מחול הוסיף כי "בתקופה זו של השנה, למרות הסתיו, עדיין ישנה סכנה להכשת נחשים", והוא קרא לציבור להיזהר, ובכל מקרה של הכשה לפנות בהקדם לטיפול רפואי ולא לנסות לטפל באזור המוכש באופן עצמאי. "חשוב לקרר את המקום ולתת לאדם שהוכש לשתות מים, להרגיעו ולא לבצע כל פעולה באזור המוכש עד להגעה לבית חולים".

פדידה שלוכד בהצלחה מדי שנה מאות נחשים מכל הזנים החיים באזור הגליל, כבר אושפז בשנת 2007 בבית החולים בנהריה, אז ננשך ברגלו על ידי נחש פיתון שאינו ארסי. לאחר מספר ימים שוחרר לביתו. "אסור לטעות, גשם ראשון לא אומר שהנחשים נכנסו לתרדמת חורף. ישנם ימים חמים והסכנה של ההכשה בימים אלה דומה לזו שקיימת בקיץ. חשוב לקרוא ללוכד נחשים ולא לעשות שום פעולה לבד", הדגיש ד"ר מחול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully