וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג נאבק עם נחש צפע ארסי שזחל על דוושת הרכב

קובי דוד

9.7.2012 / 16:40

צפע ארצישראלי הסתתר בתוך מכונית של תושב צפת במשך לילה שלם. הוא הבחין בזוחל ליד דוושת הבלם, רגע לפני שהכיש אותו - והצליח לחסלו. "היום מפחיד בחיי. אני עדיין בטראומה"

תפס טרמפ: אבי חטיאל, תושב צפת בן 55, גילה היום (שני) להפתעתו כי במכוניתו הסתתר במשך לילה שלם נחש ארסי מסוג צפע ארצישראלי. הנחש, באורך 1.10 מטרים, התחבא ליד דוושת הבלם במכונית גם בזמן שחטיאל נהג בה.

"זה אחד הימים הכי מפחדים בחיי", אמר לוואלה! חדשות חטיאל, שגילה את הנחש בזמן שהעמיס על מכוניתו ציוד המשמש אותו בעבודתו כמסגר. "אני עדיין בטראומה. הדבר האחרון שאתה מצפה לו זה ראש של נחש צפע ארסי שמסתתר בדוושת הבלם", הסביר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הייתי מבחין בו בנסיעה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חטיאל, שהבחין בנחש רק לאחר כחצי שעה של נסיעה, ניסה ללכוד אותו עם מוט ברזל ובמקביל הזעיק למקום לוכד נחשים. השניים לכדו את הנחש, שניסה להימלט דרך דלת הנהג, והרגו אותו עם המוט. "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הייתי מבחין בו במהלך הנסיעה", אמר חטיאל והוסיף: "יש לי מזל גדול שהוא לא הכיש אותי ברגליים, זה יכול היה להסתיים בתאונת דרכים".

נחש הצפע הארצישראלי נפוץ בעיקר באזור הגליל, הגולן ומישור החוף. הכשת נחש הצפע עלולה לגרום לקטיעת גפיים, כיוון שהארס פוגע בכלי הדם ובמערכת הלימפה. במקרים מסוימים הארס עלול לגרום למוות.

חטיאל, למוד הניסיון, אמר כי על נהגים להיזהר מפני נחשים בעיקר בחודשי הקיץ החמים, שבמהלכם מחפשים הזוחלים מקום מסתור חם ולח. "כל אחד צריך לשים לב לפני שהוא שנכנס למכונית או לכל כלי רכב אחר. הנחשים זוחלים ונמצאים בכל מקום חם ושקט".

  • עוד באותו נושא:
  • נחשים
  • צפע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully