וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד: "נתניהו זועם מאוד על כחלון"

פנחס וולף

4.11.2012 / 12:56

למרות החלטתו של השר משה כחלון שלא להקים מפלגה חדשה, להישאר בליכוד ולפרוש בשלב זה מהחיים הפוליטיים, המתיחות עם נתניהו עדיין קיימת. "נעשה נזק", אומרים בליכוד

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

השר משה כחלון הודיע שהוא נשאר בליכוד ואף יעזור למפלגה בבחירות וייקח חלק ב"צוות מאה הימים" לאחר הבחירות, אך לוואלה! חדשות נודע כי בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עדיין שוררת מתיחות. כחלון, שהדף הצעה של נתניהו, שהוגשה לו מנתן אשל לשריון במקום השלישי ברשימת "הליכוד-ביתנו" ולהבטחה לתפקיד שר בכיר – אוצר או תמ"ת מורחב, לא התייצב היום (ראשון) לישיבת שרי הליכוד לפני ישיבת הממשלה.

גם בליכוד לא טומנים את ידם בצלחת. "כרגע יש מתיחות בין ראש הממשלה לכחלון", סיפרו בכירים בליכוד בשיחה עם וואלה! חדשות. "נתניהו זועם מאוד על כחלון. כבר כשהוא הודיע שהוא לא יתמודד לפריימריז של הליכוד בעיתוי שהוא הודיע, היה סוג של פגיעה, שהלך והתעצם עם הספין של לכאורה הקמת מפלגה חדשה. ראש הממשלה מאוד זעם על זה, ונעשה נזק".

"ב-14 באוקטובר הודעתי על פסק זמן מהחיים הפוליטיים ועל כך שלא אתמודד לכנסת ה-19", אמר אתמול כחלון בשעה שהודיע סופית על לקיחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. "אני דבק בהחלטתי זו. לא במקרה לא שמעתם אותי בשבוע האחרון מדבר על מפלגה חדשה. הסיבה היא שלא הייתה מפלגה חדשה. היו פניות, היו סקרים, שבניגוד לפרסומים לא אני הזמנתי, היו לחצים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בועידת הליכוד, גני התערוכה, ת"א ,אוקטובר 2012. דרור עינב
"נעשה נזק". נתניהו/דרור עינב

"אני כדרכי הקשבתי לכולם, אבל את דעתי לא שיניתי", המשיך כחלון. "הליכוד הוא הבית, המדיני והחברתי. בבחירות הקרובות אפעל לניצחון הליכוד בראשות נתניהו ואקח חלק פעיל בצוות מאה הימים במטרה לגבש רפורמות שיקלו על יוקר המחייה וכן לשינוי שיטת הממשל. בכוונתי להמשיך ולפעול גם מחוץ לממשל ולכנסת לקידום סדר היום החברתי. אני קורא לאזרחי ישראל לתמוך בליכוד בראשות בנימין נתניהו בבחירות הקרובות".

גורמים אחרים בליכוד לא התרשמו מהחלטתו ואמרו כי "ברור שברגע שעוזבים את הליכוד, גם אם קדנציה אחת מצליחים, אחרי זה נעלמים. החלטה להקים מפלגה נפרדת היא לא פשוטה. זה נחת עליו במפתיע: באו אליו עם כל הפיתויים, אבל הוא זכר מה קרה למפלגות קדימה והמרכז ולכל מי שיצא מהליכוד - לא שרדו בסוף. מן הסתם היו עוד שיקולים, אבל הדבר המשמעותי זה שברגע שהוא הודיע על לקיחת פסק זמן וגיבה את הליכוד ואת ראש הממשלה, מרחב התמרון שלו היה מצומצם. הוא קיבע את עצמו. אם הוא היה רץ בנפרד, היו מעמתים אותו עם האמירות הללו, וזה משהו שלוקחים בחשבון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully