וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקיעים ברשימת לפיד לכנסת? מיקי לוי שוקל פרישה

פנחס וולף

4.11.2012 / 1:49

לוי, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, נחשב לאחד מתומכיו הראשונים של לפיד ומשמש כראש מטה ירושלים ב"יש עתיד". כמו חי-עם שהודיע על פרישה גם לוי לא מרוצה ממיקומו ברשימה

לאחר פרישתו של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, איתן חי-עם, מרשימת "יש עתיד" לכנסת - שיוחסה לחוסר שביעות רצונו ממיקומו ברשימה - מעריכים הערב (שבת) גורמים במערכת הפוליטית כי גם ניצב בדימוס מיקי לוי שוקל לפרוש. עם זאת, ההערכה היא בסופו של דבר לוי, מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, יבחר להישאר ברשימתו של יאיר לפיד. בתגובה לפרישתו של חי-עם, נמסר מ"יש עתיד": "אנו מצרים על החלטתו של איתן חי-עם. אנו מעריכים ומוקירים את פועלו של איתן וצר לנו על כי בחר שלא להמשיך את דרכו בזירה הפוליטית. אנו מעריכים את החלטתו להמשיך ולסייע למפלגת יש עתיד בדרכה".

לוי וחי עם היו בין השמות הראשונים שקושרו למפלגתו החדשה של לפיד. לפני כחודשיים דווח כי לוי וחי-עם התפקדו לרשימתו של לפיד לכנסת ואף משמשים בה כראשי מטות. חי-עם שימש כראש מטה גמלאים ובריאות ולוי עודנו משמש כראש מטה ירושלים. ככל הנראה, הגיוסים האחרונים ל"יש עתיד" גרמו לחי-עם לחשוש כי מיקומו לא יאפשר לו כהונה בכנסת הנוכחית עם המפלגה, ולכן פרש.

הצטרפות מאיר כהן ויעל גרמן למפלגת יש עתיד, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
השמות החדשים יותר דחקו פעילים אחרים במטה. לוי כהן, לפיד וגרמן/נמרוד סונדרס

ביום רביעי שעבר הודיע העיתונאי ופרשן הספורט עפר שלח באופן רשמי כי הוא מצטרף למפלגת "יש עתיד" בראשות לפיד בסרטון שהעלה בעמוד הפייסבוק של לפיד. "אני עושה את זה בשמחה גדולה ובציפייה גדולה", אמר. "'יש עתיד' היא בעיניי הזדמנות יוצאת מהכלל לעשות שינוי אמיתי בדרך שבה חיינו מתנהלים כאן, לא רק שינוי טכני וקוסמטי אלא שינוי עמוק, ואני רוצה להיות חלק מזה. אני משוכנע ומאמין בסגולות וביכולות של לפיד להוביל את יש עתיד כדי שהיא תממש את תכניותיה".

בתחילת השבוע שעבר הציג לפיד את מי שיהיה מספר שתיים ברשימתו, הרב שי פירון. במסיבת עיתונאים, בירך לפיד את ראש מוסדות ישיבת פתח תקווה ומנכ"ל תנועת "הכל חינוך", ואמר: "אנו עומדים פה ביחד היום, כמנהיגיה של אותה מפלגה, מפני ששנינו מאמינים שאפשר וצריך לעצור את התהליך המסוכן של התפצלות החברה הישראלית לשבטים וקבוצות, שכל אחד מהם אומר לעצמו, 'אני דואג רק לעצמי ולמקורביי, ואין לי מחויבות לאחרים'. שנינו פה מפני שאנחנו שותפים לדאגה העמוקה מכך שהפוליטיקה הישראלית הישנה לקחה את התהליך הזה צעד אחד רחוק אף יותר, והפכה אותו לשיטה".

במקום השלישי ברשימה תוצב כפי הנראה ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, חברה במפלגת מרצ בעבר, שתהיה אחת מארבע נשים בעשירייה הראשונה. לאחריה, ולא בהכרח בסדר הזה, יוצבו ככל הנראה עליזה לביא (גם היא, כמו פירון, דתייה-לאומית), ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, שעבר ל"יש עתיד" מישראל ביתנו, עו"ד קארין אלהרר, הג'ודוקא האולימפי לשעבר וחבר מועצת עיריית נתניה יואל רזבוזוב, ומייסדת תכנית "אוניברסיטה בעם", ד"ר עדי קול. בשלב זה, לא ברור היכן יוצב מי שגויס בתור "ביטחוניסט" לרשימה, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully