וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה בכנס ש"ס: "שלושת המנהיגים אהובים"

4.11.2012 / 0:01

בצל הודעתו של השר כחלון כי הוא דבק בהחלטתו לקחת פסק זמן, התכנסה צמרת ש"ס למפגן תמיכה בבנייני האומה. מאחורי הקלעים שואלים כולם: דרעי מכרסם במעמדו של ישי?

עריכה: מיכאל ברגמן

כ-3,000 משתתפים מילאו אתמול בערב (שבת) את בנייני האומה בירושלים בכנס פתיחת מערכת הבחירות של ש"ס, בנוכחותו של הרב עובדיה יוסף. האלפים בקהל מספרים כי זמן רב הם חיכו לכנסים מסוג זה, והביעו תקווה שעם חזרתו של אריה דרעי כנסים כאלה והתלהבות כזו יהיו דבר שבשגרה. באשר לשאלת ההנהגה, לרבים התשובה ברורה ומבחינתם אריה דרעי הוא זה שצריך לעמוד בראש התנועה.

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, אמר במהלך הכנס כי "תנועת ש"ס לא נוצרה, אלא כדי לקרב אנשים לתורה. השלישייה שלנו, כולם אהובים וכולם ברורים, כולם עסקנים. גם בקדנציה הבאה הם יעשו כל שביכולתם להגדיל תורה ולהאדירה ולקרב למסורת ישראל".

צמרת ש"ס, אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס בכנס תמיכה במפלגה. עומר מירון
אטיאס, דרעי וישי, בכנס הערב/עומר מירון

"אני חושב שאלי ישי צריך להחזיר את המפתחות ולתת אותם לאריה דרעי", אמר אחד המשתתפים. "אני זוכר שאלי ישי התבטא ככה בראיון אצל רזי ברקאי והוא אמר במפורש שאחרי שדרעי יגמור את כל העניינים שלו הוא בשמחה יחזיר לו את ההנהגה והוא צריך לעמוד במילה שלו". לדבריו, "הנהגה משולשת זה לא דבר שיכול להחזיק מעמד. בשום מפלגה זה לא יכול להצליח וגם פה זה בלתי אפשרי, אולי בגלל העובדה שהרב הוא המנהיג זה יכול ללכת קצת אבל לאחר הבחירות בוודאי צריך שיהיה מנהיג אחד והוא אריה דרעי".

אחד המשתתפים הוסיף כי ש"ס "התנהלה עד עכשיו בצורה טובה אבל לא מעבר לזה. צריך דם חדש והתלהבות כמו שאריה דרעי יודע להלהיב את השטח. הוא גם יודע להשיג דברים ולדאוג לאינטרס של הבוחרים וזה מאוד חשוב והיה חסר". משתתף אחר אמר שהוא מקבל את מה שהרב עובדיה קובע, אבל הוא יותר מזוהה עם הקו הימני של אלי ישי. "אני דווקא יותר בדעות של אלי ישי מבחינה מדינית, אבל אם הרב אמר אז מי אני שאתווכח. כל עוד הרב הוא המנהיג, אנחנו הולכים אחריו ומה שהוא אומר זה מה שיהיה. הדעות של דרעי מבחינה מדינית לא מתאימות לי, אבל כל זמן שאלי ישי יהיה בממשלה ובפורמים שמחליטים - כמו היום בשמינייה, אני רגוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ישי: "אנו עדים למצעד הזמר המזרחי הפוליטי"

הטקס נערך בצל החלטתו של השר משה כחלון שלא להתמודד בבחירות הקרוב. אך אפילו אם האיום בדמותו של כחלון הוסר, עומדת בסימן שאלה יכולתה של ההנהגה המשולשת במפלגה (אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס) לתפקד.

במהלך נאומו שלשום בכנס של השלטון המקומי במרכז הבינתחומי בהרצליה, אמר אלי ישי כי "אנחנו עדים בימים האחרונים למצעד הזמר המזרחי הפוליטי. פתאום כולם רוצים להיות מזרחים וחברתים וכולם מחפשים את החברתי הנודד. אני מקווה שהמזרחים והחברתים החדשים יהיו כאלה לא רק בקמפיין, אלא גם לאחר מכן ולא ישכחו את הנושא החברתי כשיגיעו לממשלה".

כנס הבחירות של ש"ס בירושלים. עומר מירון
הכנס בבנייני האומה, הערב/עומר מירון

הקמפיין המתוכנן של ש"ס יעסוק בנושא החברתי ובחיזוק מורשת ישראל. לדברי דרעי, "הפכנו לשתי מדינות. אחת שיש להם ואחת שאין להם. לעולם לא יהיה פתרון לעוני אם לא יטפלו בבעיה". דרעי גם התייחס למשא ומתן הקואליציוני לאחר הבחירות והכריז כי ש"ס לא תיכנס לממשלה אם תכנית הקיצוץ הנוכחית של האוצר, יובל שטייניץ, תעמוד על הפרק. בש"ס אומרים כי מעבר לסקרים המראים שהתנועה שומרת על כוחה, לכולם ידוע שש"ס היא התנועה החברתית האמיתית שפועלת ועושה עבור השכבות החלשות שנים רבות.

אלי ישי, אריה דרעי ואריאל אטיאס לאחר ההסכמה על הנהגה משולשת בש"ס, אוקטובר 2012. עומר מירון
בינתיים מחייכים. דרעי אטיאס וישי/עומר מירון

במקביל, בין ההכנות לבחירות, פתיחת המטות והתחלת הקמפיין, רבים עדיין עסוקים ביכולתה של המנהיגות המשולשת הזו להתקיים. למרות הרושם שהשר ישי מנסה ליצור, לפיו הוא שומר על מעמדו וכי הוא יהיה שר הפנים הבא של ישראל – כפי שאמר השבוע, ממחנהו של ישי נשמעות טענות על כך שהוא איבד כמעט את הכל. לטענת אנשיו, כל ההחלטות מתקבלות על ידי דרעי גם אם מדובר בישיבה משותפת. "דרעי מציע הצעה, ישי מקבל וממשיכים הלאה", אמרו.

תומכיו של דרעי אומרים שישי הוא בעל אופי שונה והוא נענה יותר ומבצע, ולאו דווקא יוזם ומחליט. אחד ממקורביו של דרעי אף אמר שיש לישי תרעומות כלפי מקורביו שהפקירו אותו לבד במערכה על הנהגת המפלגה. דרעי לעומתו, אומרים התומכים, עובר ממקום למקום בשטח, נפגש ומניע את האנשים. לדבריהם, הציבור שמח לראות את המפלגה ברמת השטח מתעוררת מתרדמה ארוכה.

דרעי מתחיל לרוץ קדימה

מטה הבחירות של ש"ס ממוקם בבניין משרדים בהר חוצבים בירושלים. בקומה החמישית יש קומפלקס של משרדים בהם משרדו של ישי. בקומה מתחת יושב דרעי בקומפלקס אחר עם מקורביו, דבר שיכול לרמוז על התנהלותו וחשיבותו במפלגה לאחר שנים לא מעטות בהם לא היה חלק ממנה. באופן רשמי מציגים במפלגה ובמטה עבודה טובה ומשותפת של השלושה. הם כבר נפגשו השבוע לישיבה של שעה וחצי, שהוגדרה טובה, ולאחריה הם ישבו עם חברי הכנסת של הסיעה.

למרות השנים שעברו על דרעי מחוץ למפלגה, ללא יכולת להיות שותף במהלכים, גם מאחורי הקלעים, ולמרות הדיבורים סביבו שהוא מתחיל להכיר את השטח ולעבוד על הקמת המטות, נראה שדרעי לא עוצר לרגע כדי ללמוד ומתחיל לרוץ קדימה. ישי, לפחות על פי תומכיו, כנראה מבין שהוא הולך להפסיד את המפלגה. אחד הסימנים שממחישים את הנושא היא העובדה שמקורביו לא נראים ולא נשמעים כמעט מאז ההחלטה. חוץ מישי אף גורם לא מתראיין. קולו של יהודה אבידן לדוגמה, מקורבו של ישי, שעד להחלטה דיבר לא מעט, נדם.

בעקבות הדיבורים על שינויים ברשימת ש"ס לכנסת הבאה, אחד הח"כים שסימן שאלה ריחף מעל לראשו, קיבל היום חיזוק מהרב. יעקב מרגי, שר הדתות, ששמו עלה כמי שאמור לצאת מהרשימה קיבל מחמאות מהרב עובדיה על פועלו בקדנציה הנוכחית במשרד הדתות. לאחר שבחים כאלה יש שאומרים שהסכנה מעל הדחתו הוסרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המונים מקבלים את אריה דרעי מתחת לביתו של הרב עובדיה יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully