וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נגד גלעד: דבריו אינם משקפים את מערכת הביטחון

2.11.2012 / 20:42

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, אמר כי עליית מורסי לנשיאות מצרים החמירה את היחסים עם ישראל. לשכת שר הביטחון: "לא נתערב בעניינים הפנימיים במצרים"

לשכת שר הביטחון פרסמה הערב (שישי) הודעת התנערות מדבריו של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל') עמוס גלעד, שהעריך כי עלייתו של מוחמד מורסי לנשיאות מצרים החמירה את מערכת היחסים המתוחה בין ישראל ומצרים. "הדברים שפורסמו היום מהרצאתו של האלוף (במיל') עמוס גלעד אינם משקפים את עמדת מערכת הביטחון ואינם משקפים את עמדת האלוף (במיל') גלעד", נמסר בהודעת הלשכה.

ישיבת סיעת העצמאות. עומר מירון
"במרכז דבריו של גלעד הודגשה החשיבות האסטרטגית של הסכם השלום עם מצרים". ברק/עומר מירון

"במרכז דבריו של האלוף (במיל') גלעד הודגשה החשיבות האסטרטגית של הסכם השלום עם מצרים וחשיבות היחסים התקינים עם מצרים", נמסר עוד. "יחד עם זאת, הביע גלעד דאגה מפני תהפוכות אפשריות במזרח התיכון. מערכת הביטחון והאלוף (מיל') גלעד אינם מתכוונים להתערב בעניינים הפנימיים של מצרים".

בדברים שנשא היום בכנס "שישי אסטרטגי" של הקתדרה בהרצליה העריך גלעד כי עליית מוחמד מורסי לנשיאות מצרים החמירה את מערכת היחסים המתוחה בין ישראל ומצרים. עוד העריך גלעד כי גם בעתיד לא יתקיים דו-שיח עם מורסי. הוא ציין כי הסכם השלום עם מצרים הוא נכס אסטרטגי שמוביל ליציבות אזורית, והוסיף כי הממלכה ההאשמית בירדן מתמודדת ביעילות רבה עם תאי טרור של אל-קאעדה ומצליחה לסכל את כוונותיהם להגיע לגבול עם ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניגוד עמדות עם שר הביטחון? גלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום רביעי דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA כי מורסי השמיט מנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר חלק שכלל הכרה מחודשת של ארצו בהסכם השלום עם ישראל וכן ביוזמת השלום של הליגה הערבית בין חברות הארגון לבין ישראל. על פי הדיווח, מורסי, שנאם במהלך יום הכיפורים, שינה את תוכן הנאום שנשא ובחר להתמקד בשאיפת הפלסטינים לקבל הכרה כמדינה ריבונית.

אנשי סוכנות הידיעות חשפו את השינוי שערך הנשיא המצרי בדבריו בזכות הבדלים משמעותיים שהתגלו בין תוכן הנאום שנשא לבין תעתיק הנאום, שהועבר זמן קצר לפני כן על ידי אנשי המשלחת המצרית לאו"ם למתורגמנים שתרגמו סימולטנית את דבריו של מורסי לבאי העצרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully