וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מורסי השמיט מנאומו הכרה מחודשת בשלום עם ישראל"

סוכנות הידיעות JTA חשפה כי לפני שהנשיא המצרי עלה לנאום בעצרת האו"ם בספטמבר, נערכו שינויים מהותיים בנאומו ובנוסף הושמטה ממנו התייחסות ליוזמת השלום של הליגה הערבית

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, השמיט מנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר השנה חלק שכלל הכרה מחודשת של ארצו בהסכם השלום עם ישראל וכן ביוזמת השלום של הליגה הערבית בין חברות הארגון לבין ישראל – כך דיווחה אמש (רביעי) סוכנות הידיעות היהודית JTA. על פי הדיווח, מורסי, שנאם במהלך יום הכיפורים, שינה את תוכן הנאום שנשא ובחר להתמקד בשאיפת הפלסטינים לקבל הכרה כמדינה ריבונית.

אנשי סוכנות הידיעות חשפו את השינוי שערך הנשיא המצרי בדבריו בזכות הבדלים משמעותיים שהתגלו בין תוכן הנאום שנשא לבין תעתיק הנאום, שהועבר זמן קצר לפני כן על ידי אנשי המשלחת המצרית לאו"ם למתורגמנים שתרגמו סימולטנית את דבריו של מורסי לבאי העצרת.

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2012. רויטרס
שינה גרסה. מורסי נואם העצרת הכללית של האו"ם/רויטרס

בנאום ראשון של נשיא מצרי בעצרת הכללית של האו"ם מאז המהפכה האזרחית במדינה, שבה הודח קודמו, חוסני מובארק, אמר מורסי כי "הדבר הראשון שעל העולם לפתור, הוא הסוגיה הפלסטינית, באמצעות עצמאות פלסטינית, שתושג במדינה שירושלים בירתה". מורסי, איש תנועת האחים המוסלמים, לא הזכיר את ישראל באופן מפורש, אולם התעכב על זכויות הפלסטינים ועל הצורך בעצמאותם, נוכח "גזילת אדמתם בהתנחלויות". בתחקיר שערכו אנשי סוכנות JTA התברר כי תעתיק הנאום שהועבר למתורגמנים כלל פסקה שבה הצהיר הנשיא המצרי כי "אנו מחויבים לכל ההסכמים שחתמנו עליהם בעבר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

קרטר: "מורסי הבטיח שלא יהיה שינוי בהסכם"

בנוסף לכך, הנאום המקורי כלל אישור מחדש של יוזמת השלום של הליגה הערבית משנת 2002, שחברות הארגון הפאן-ערבי אשררו בשנת 2007. יוזמת השלום הערבית מבוססת על הכרה מלאה של כל מדינות הליגה הערבית בישראל, בתמורה נסיגה של ישראל לקווי 1967 ומציאת פתרון צודק לסוגיית הפליטים הפלסטינים. מורסי מצדו בחר להתמקד בנאומו בסבל הפלסטינים כדבריו, ואמר כי "אסור שהחירות, הכבוד והחופש לא יהיו מנת חלקו של העם הפלסטיני. חבל שהעולם החופשי ממשיך להכחיש את זכויות האומה הזאת, כשמתנחלים ממשיכים לחיות על אדמה פלסטינית - והגזל נמשך".

למרות התעלמותו של מורסי מהסכם השלום עם ישראל בנאומו באו"ם, נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, שבתקופת כהונתו נחתם ההסכם בין שתי המדינות ב-1979, אמר בחודש שעבר כי מורסי הבטיח לו כי לא יהיה שינוי בהסכמים הקיימים בין מצרים לישראל ללא הסכמתה של ישראל. בפגישה שקיים עם נשיא המדינה, שמעון פרס, במהלך ביקור בישראל, אמר קרטר: "נפגשתי עם הנשיא מורסי פעמים רבות, הן לפני היבחרו והן לאחר שנבחר, וביקשתי ממנו לכבד את הסכם השלום עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully