וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 אזרחים לבנונים חצו את הגבול לישראל - ונעצרו

1.11.2012 / 12:34

שני החשודים נעצרו כשהם לא חמושים, והועברו לחקירת כוחות הביטחון. במקביל דיווחו כלי התקשורת בלבנון כי צה"ל חטף רועה צאן ליד הר דב, וכי המדינה הגישה תלונה רשמית בנושא

שני אזרחים לבנונים חצו אמש (רביעי) את קו הגבול עם לבנון לשטח ישראל באזור הגליל העליון – כך נמסר מדובר צה"ל. על פי הדיווח, החשודים, שנמצאו לא חמושים, הועברו לחקירת כוחות הביטחון. צבא לבנון העביר תלונה רשמית כדי לדעת מה זהותם של החשודים ומה עלה בגורלם.

במקביל דיווחו כלי התקשורת בלבנון כי רועה צאן נחטף על ידי לוחמי צה"ל באזור חוות שבעא, למרגלות הר דב. צבא לבנון הגיש תלונה רשמית על האירוע והעביר בקשה ליוניפי"ל לסייע בהחזרת רועה הצאן באופן מידי לשטח לבנון.

קצינים בפיקוד צפון מגדירים את האזור כמתוח מאוד בשל חשש מעימות עם חיזבאללה, באזור שנמצא בלב מחלוקת על ריבונותו. בשל כך מגביר צה"ל את הערנות ורמת הדריכות של הכוחות בשטח לכל הפרה ריבונית של השטח הישראלי.

הותקנו מצלמות שעוקבות אחר מוצבי צה"ל

אתמול דווח בעיתון הלבנוני "אל מוסתקבל" כי ארגון חיזבאללה סיים להקים רשת מצלמות מעקב בסמוך לגבול בין ישראל ללבנון. הגורמים אמרו לעיתון, הידוע בהתנגדותו לחיזבאללה, כי המצלמות מוצבות במרחק הנע בין מטרים ספורים מהגבול לבין מאתיים מטר ממנו. "כמה מצלמות הוצבו על ענפים וגזעים של עצים", הוסיפו.

הגורמים לא אמרו לעיתון כמה מצלמות מעקב הוצבו, אולם הם גילו כי אותן מצלמות עוקבות אחר המוצבים של צה"ל ואחר הסיורים של חייליו. בנוסף מסרו כי אותן מצלמות עוקבות כל העת גם אחר פעילותם של החקלאים הלבנונים לאורך הגבול. לדברי הגורמים, המצלמות מנוהלות מרחוק על ידי חדר מבצעים והן מעבירות לו שידור של הנעשה בגבול. עוד דווח כי במקביל להשלמת הצבת רשת המצלמות, סיים ארגון חיזבאללה לשדרג ולתחזק גם את רשת הטלפונים הסלולריים באזור מדרום לנהר הליטני. לדבריהם, מאז חודש אוגוסט פעלו עשרות מומחים מטעם חיזבאללה לתיקון הרשת, ובחלק מהמקומות בוצעו חפירות חדשות באדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully