וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה השביתה: המכללות הטכנולוגיות הגיעו להסכם

במסגרת ההסכם הוחלט על תוספת תקציב של 20 מיליון שקלים למכללות בשנת הלימודים הקרובה, מתוכם 5 מיליון לחיזוק המכללות באזורי עדיפות לאומית. הלימודים יתחדשו ביום ראשון

השביתה הגיע לסיומה: פורום המכללות הטכנולוגיות הגיעו היום (רביעי) לסיכום עם נציגי האוצר והתמ"ת, במסגרתו התחייבו נציגי המכללות השובתות לפתוח את שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב, תוך השלמת החומר הנדרש מתקופת ההשבתה. השביתה פרצה על רקע טענת המכללות כי לא קיבלו את התקצוב הראוי שהובטח על ידי הממשלה.

במסגרת ההסכם, הוחלט על תוספת תקציב של 20 מיליון שקלים למכללות בשנת הלימודים הקרובה, מתוכם 5 מיליון שקלים לטובת חיזוק המכללות באזורי עדיפות לאומית. 15 מיליון נוספים יחולקו ליתר המכללות המוכרות לצרכים שונים, כולל צרכי הצטיידות.

בנוסף, יתקיים הליך משותף לממשלה ולמכללות אשר יבחן את עלויות הכשרת ההנדסאים. כמו כן, נציגי המכללות יציעו מודל תפוקות חלופי למודל התקצוב המתבסס על שיעור מקבלי הדיפלומות (ולא על מספר תלמידים), אשר הוחל לראשונה בשנת לימודים זו, או להציע שינויים במודל.

הגורמים המקצועיים במשרדי התמ"ת והאוצר ציינו היום כי "לחינוך הטכנולוגי חשיבות ערכית, חינוכית ומקצועית משמעותית ביותר להמשך הצמיחה של המשק ולקיומה של תעשייה ישראלית משגשגת", והביעו תקווה כי הסיכום שהושג "יביא בשנים הקרובות לעלייה משמעותית במספר מקבלי הדיפלומות ולקיומה של תשתית לתכנון עתידי של הכשרת דור העתיד של הנדסאים במכללות הטכנולוגיות". שרי התמ"ת והאוצר ברכו על סיום השביתה ובפורום המכללות הטכנולוגיות אמרו כי "מדובר בהישג בעל משמעות היסטורית למען עתיד ההשכלה הטכנולוגית בישראל בכלל וההנדסאים בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully