וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללות הטכנולוגיות ישבתו: "לא הועבר תקציב"

הממשלה לא העבירה תקציב - המכללות הטכנולוגיות להנדסאים לא יפתחו את שנת הלימודים הקרובה. "המכללות נמצאות על סף קריסה," אומרים שם, "חלק גדול מהן אף על סף סגירה מידית"

פורום המכללות הטכנולוגיות להנדסאים הודיע היום (שלישי) כי לא יפתח את שנת הלימודים הנוכחית, זאת לאחר שלטענתו לא התקבל התקצוב הראוי שהובטח על ידי הממשלה. לפני כחודש התריעו המכללות הטכנולוגיות על מצבן הכלכלי ואמרו כי ללא תקצוב של 40 מיליון שקלים שלטענתם הובטחו להם על ידי משרד התמ"ת, ייאלצו לגבות מהתלמידים "אגרת חירום" של 2,000 שקלים נוספים לשנה.

ד"ר יוכבד פנחסי-אדיב, יו"ר ועדת ההיגוי של הפורום ומנהלת המרכז לעיצוב וטכנולוגיה באריאל אמרה כי "קיבלנו החלטה לא לגבות מהסטודנטים את אגרת החירום ובמקום להשבית את המכללות הטכנולוגיות, שנמצאות על סף קריסה. חלק גדול מהן אף על סף סגירה מידית." ד"ר פנחסי אדיב הוסיפה כי "נראה שהממשלה, במדיניות אנטי חברתית, מנהלת מלחמה נגד הסיכוי של הסטודנטים בני הפריפריה להיחלץ ממעגל המצוקה על-ידי רכישת מקצוע מבוקש ויוקרתי - הנדסאי - שהדרישה לו רבה בצה"ל ובמשק".

בחודשים האחרונים מנהל פורום המכללות הטכנולוגיות להנדסאים מאבק להגדלת התקצוב הממשלתי ללימודי ההשכלה הטכנולוגית להנדסאים. לטענת חברי הפורום, תקציב המכללות הטכנולוגיות נשחק וקוצץ במשך למעלה מעשור, בהיקף של כ-35%. "לצערנו, הגענו לקצה גבול היכולת הכלכלית, ובימים אלה נלחמות רבות מהמכללות הטכנולוגיות בישראל על המשך קיומן. מאבקנו לשינוי שיטת התקצוב של אותן מכללות הינו מאבק חיוני למדינת ישראל – לתעשייה לצבא ולמשק. לצערנו הרב גילינו שממשלת ישראל איננה מכירה בחשיבותם של ההנדסאים כמנוע הצמיחה של המשק וממשיכה לפגוע בו", נכתב במכתב שיועד לסטודנטים ושפורסם בחודש שעבר.

עוד נכתב כי "המכללות הטכנולוגיות דרשו ממשרד התמ"ת מענק חירום בסך 40 מיליון שקלים, תקציב מינימלי שיאפשר לפתוח את שנת הלימודים הקרובה, אלא שגם פנייתנו זו נדחתה".

בתגובה נמסר ממשרד התמ"ת כי למכללות הטכנולוגיות להנדסאים אסור להעלות את שכר הלימוד ללא אישור משרד התמ"ת. שר התמ"ת טען כי על אף שתומך בהגדלת התקציב, הוא "רואה בחומרה את המהלך החד צדדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully