וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "ישראל המדינה השנייה הכי משכילה ב-OECD"

רק קנדה מקדימה את ישראל בדירוג אחוז בעלי ההשכלה הגבוהה, אולם במדד הצפיפות בכיתות מדורגת ישראל במקום השלישי מהסוף, ומורה מתחיל בה מרוויח חצי ממקבילו במדינות ה-OECD

ישראל נמצאת במקום השני באחוז בעלי ההשכלה הגבוהה מבין מדינות ה-OECD - כך עולה מנתוני דו"ח Education at a Glance 2012 של הארגון שפורסם אמש (שלישי), המשווה בין מערכות החינוך של מדינות החברות בו. בישראל אחוז בעלי התארים המתקדמים עומד על 46% בעוד שהממוצע של החברות בארגון עומד על 30%. במקום הראשון במדד זה מדורגת קנדה.

מהדו"ח, שסקר את השנים 2009-2010, עולה כי בקרב כלל האוכלוסייה, שיעור הלומדים בישראל בכל שלבי החינוך – מגני ילדים ועד מוסדות להשכלה גבוהה - גבוה משיעורם הממוצע במדינות הארגון. כך לדוגמה, שיעור הבוגרים בחטיבה העליונה בישראל עלה מ-89% בשנת 2003 ל-92% בשנת 2010, והוא גבוה מממוצע מדינות ה-OECD, שעומד על 84%.

הצפיפות בכיתות: ישראל מקדימה רק את יפן וצ'ילה

לצד זאת, סקר הדו"ח גם את נושא הצפיפות בכיתות, שמציג תמונה עגומה הרבה יותר. מנתוניו עולה כי בישראל מספר התלמידים בכיתה גבוה מהממוצע ב-OECD; בעוד שבבתי הספר היסודיים עומד הממוצע הישראלי על 27.6 תלמידים בכיתה, הממוצע במדינות הארגון עומד על 21.2 תלמידים בכיתה בלבד. למעשה, ישראל מקדימה בנתון זה רק את צ'ילה (29.3 תלמידים בכיתה בממוצע), ואת יפן (28). במקום הראשון במדד זה ניצבת בגאון לוקסמבורג, בה ישובים 15.6 תלמידים בממוצע בכיתות בתי הספר היסודיים.

פתיחת שנת הלימודים בבתי ספר "נופים" ו"אלומות" בתל אביב. נמרוד סונדרס
27.6 תלמידים בכיתה בישראל, לעומת הממוצע במדינות הארגון שעומד על 21.2/נמרוד סונדרס

זה זמן רב שנתוני שכר המורים בישראל אינם דבר שיש להתפאר בו, ונתוני הדו"ח ממחישים זאת בצורה ברורה אף יותר. בעוד שמשכורת של מורה מתחיל בישראל עמדה על 4,575 שקלים בממוצע לחודש בשנים שנבדקו, במדינות ה-OECD יזכה מורה מתחיל לשכר של 9,065 שקלים. עם זאת, רפורמת "אופק חדש" שיושמה בשנים הללו בבתי הספר היסודיים ובחלק מחטיבות הביניים שיפרה במקצת את שכר המורים, לפחות אלה הוותיקים, וכעת ישראל מדורגת במקום הרביעי בשכר המורים בעלי ותק של 15 שנים בבתי הספר היסודיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully