וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לתלמידים: בוטלו המבחנים בכיתות א'

חוזר מנכ"ל של משרד החינוך קבע כי הביטול נובע מהצורך "ליצור יחס חיובי לבית הספר וללמידה בו ולחזק את הביטחון העצמי". בכיתות ב' יקבלו התלמידים משוב ולא ציון מספרי

בשורה לתלמידי בית הספר היסודי: החל משנת הלימודים הנוכחית לא יתקיימו יותר בחינות לתלמידי כיתות א' – כך נכתב בחוזר מנכ"ל שהופץ לבתי הספר ב-27 באוגוסט. על פי החוזר, תלמידי כיתות א' יידרשו רק למבדקים פרטניים של קריאה ומתמטיקה ולא יצטרכו לעמוד במבחנים נוספים. "המעבר לכיתה א' מלווה לא אחת במתח ובנסיגה ברמת התפקוד של הילדים. כדי ליצור יחס חיובי לבית הספר וללמידה בו ולחזק את הביטחון העצמי ואת תחושות המסוגלות של הילד יש להבטיח שהלמידה תתקיים באווירה חמימה ותומכת", נכתב בחוזר. בנוסף, הורה המשרד גם שלא לקיים כלל בחינות פתע לתלמידים בבית הספר היסודי.

גם בכיתות ב' יחולו שינויים בעריכת המבחנים. על פי החוזר, יחויבו המורים לרווח את המבחנים ולתת ארבעה שבועות בין מבחן למבחן. כמו כן, על המבחנים הללו לא יקבלו התלמידים ציונים מספריים, אלא משוב בכתב ובעל פה. "המבחן הוא אמנם כלי אחד בלבד מבין הכלים (...), אולם לאחרונה חל בו שימוש רווח, לעיתים יתר על המידה ולעתים שלא בהתאמה לגיל הלומדים", נכתב ברקע לחוזר.

בחוזר נכתב עוד כי למבחן עוצמה רבה, שעשויות להיות לה גם השלכות שליליות. "יצירת אווירה מתוחה סביב נושא ההערכה בכלל וסביב המבחנים בפרט ושימוש תכוף מידי במבחנים – במיוחד בגיל צעיר – עלולים לגרום לנזק רגשי, חינוכי ולימודי. הדבר עלול לגרום לירידה במוטיבציה הפנימית ללמידה, לצמצם את תחום הלימודים בתחומי הדעת, לשבש את תקפות המידע העולה מהמבחנים ואף להפחית את תועלתם למטרות שלשמן נועדו". בחוזר ממליץ משרד החינוך למורים, בין היתר, להימנע משימוש במבחן כאמצעי ענישה, להימנע משימוש יתר במבחנים פנימיים כהכנה למבחנים חיצוניים (כדוגמת מבחני הבגרות) וכן להימנע מפרסום פומבי של תוצאות בחינות על מנת למנוע תחרות בין תלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully