וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו השיטה, טמבל: 61% רוצים להחליף את שיטת הממשל

עוד עולה מהמחקר שיוצג בכנס הסולידריות במרכז האקדמי רופין, כי 85% מהאזרחים סבורים שהמפלגות מתעניינות בקולות הבוחרים אך לא בדעתם. וכמה חושבים שהם משפיעים על הממשלה?

לתשומת לבם של המועמדים לכנסת ה-19: 61% מהציבור הישראלי סבורים כי יש להחליף את שיטת הממשל הנהוגה במדינה מכיוון שאינה מתפקדת, כך עולה מסקר שיוצג היום (שני) בכנס הסולידריות השנתי שיתקיים במרכז האקדמי רופין. הסקר יעמוד במרכז כנס הסולידריות השנתי, והוא חלק ממחקר שערכו בשנה האחרונה פרופסור סיביל היילבורן, פרופסור לאה אחדות ודוקטור ליאמא דוידוביץ'.

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 1/4,מרץ 2012. רויטרס
29% מסכימים בהחלט כי השיטה אינה מתפקדת. ישיבת ממשלה/רויטרס

בפני המשתתפים בסקר הוצג המשפט "בסך הכל, שיטת הממשל הדמוקרטית בישראל אינה מתפקדת כיום ויש לשנותה". 29% מהנשאלים השיבו כי הם מסכימים בהחלט עם קביעה זו, בעוד ש-32% אמרו כי הם די מסכימים עמה. שיעור נמוך יותר של נשאלים השיב כי אינו מסכים עם האמירה: 23% השיבו כי הם די לא מסכימים, ו-17% ענו כי הם לא מסכימים כלל.

שאלות נוספות שנשאלו במסגרת המחקר משקפות מצב עגמומי למדי בקרב אזרחי המדינה. כך למשל השיבו 85% מהנשאלים כי המפלגות מתעניינות בקולות הבוחרים בלבד ולא במה שחושבים המצביעים. נתון בלתי מעודד נוסף שעולה מהסקר הוא האמירה כי "ממילא אין לתושבים השפעה על מעשי הממשלה", שעליה השיבו 59% בחיוב.

דפני ליף הפגנה מול ביטוח לאומי בתל אביב על יוקר המחייה, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
האם סופרים אותם? מפגינים על יוקר המחיה בתל אביב, החודש/נמרוד סונדרס

יחד עם זאת, נראה כי ישנה לפחות זווית חיובית אחת במחקר. על השאלה "באיזו מידה, אם בכלל, מתקיים לדעתך החופש ליטול חלק בפעילות פוליטית", השיב רוב גדול של 71% כי חופש שכזה אכן מתקיים: 36% מהם אמרו כי הוא מתקיים במידה מלאה, ואילו 35% סבורים כי במידה חלקית בלבד. 19% השיבו כי החופש ליטול חלק בפעילות פוליטית קיים רק במידה מועטה, ו-9% ענו כי כלל לא מתקיים חופש שכזה.

שאלה נוספת שכלל הסקר היא אולי אחת הרלוונטיות ביותר, על רקע נושא השוויון שעלה לאחרונה לכותרות, בפרט עם פרסום תאריך הבחירות. 53% מהנשאלים הסכימו עם הקביעה לפיה "אי אפשר להתחשב בכולם, אחרת אין התקדמות". שיעור דומה למדי של משיבים – 47% - דווקא לא הסכימו עם המשפט.

בכנס יוצגו נתונים על שאלות נוספות שהוצגו במחקר, העוסקות בין היתר בסוגיית העובדים הזרים, היחס למיעוטים בחברה והתפיסה העצמית של קבוצות שונות בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully