וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצחיק: "מאבטחות שתלו קליעים בתיקי נוסעות"

29.10.2012 / 8:10

צעירות חרדיות התלוננו כי שתי מאבטחות בתחנה המרכזית בירושלים השתילו כדורים חיים בתיקיהן, ופרצו בצחוק לאחר שאלה עוכבו. בעקבות פניית וואלה! חדשות פוטרו המאבטחות

הדבר האחרון שאנו מצפים לו כשאנו עוברים בדיקה ביטחונית בכניסה למקום ציבורי הוא שהמאבטחים, האמונים על ביטחון המקום, יטמינו תחמושת חיה בתיקנו ויאשימו אותנו בהחזקת נשק אסור. אלא שזה בדיוק מה שקרה למספר צעירות חרדיות שביקשו להיכנס בשבוע שעבר לתחנה המרכזית בירושלים. במערכת וואלה! חדשות הצטברו מספר תלונות של צעירות חרדיות אשר ביקרו בימים האחרונים בתחנה והתבקשו להעביר במכונת השיקוף את תיקיהן, שם התברר להן ששתי מאבטחות הטמינו מחסנית ובה כדורים חיים בכל תיק. לאחר עיכוב הצעירות, פרצו המאבטחות בצחוק רועם.

"לא ברור למה הקורבנות הן צעירות חרדיות"

לדברי אחת הצעירות החרדיות: "נכנסתי מהכניסה הראשית ביום חמישי האחרון, שם התבקשתי על ידי שתי מאבטחות לשים את התיק שלי במכונת השיקוף. נתתי להן את התיק והמתנתי לו בצדה השני של המכונה". בהמשך תיארה הצעירה כי "לפתע המאבטחות לבשו ארשת פנים רצינית, שאלו אותי אם אני יודעת שיש לי נשק בתיק, וביקשו ממני תעודת זהות. נורא נלחצתי, אמרתי להן שזה לא יכול להיות, ופתאום הן פרצו בצחוק. זה לא להאמין, מאבטחות במקום ציבורי מרכזי בעיר מתלוצצות על חשבונך וכמעט גורמות לך להתקף לב. לא ברור לי למה הקורבנות שלהן הן צעירות חרדיות, אבל מדובר תמיד באותן מאבטחות שעושות את זה".

אביה של צעירה חרדית נוספת בת 19 אשר חוותה חוויה דומה בשבוע שעבר, הוסיף: "בשעה עשר בלילה הבת שלי הגיעה לתחנה המרכזית בירושלים ושמה את התיק שלה על מכשיר השיקוף. היו שם שתי מאבטחות שצעקו לה 'היי, בחורה, יש לך פה מחסנית, מה זה'. היא אמרה למאבטחות 'סליחה, מאיפה יש לי מחסנית?', והן ענו 'הנה', ומהמכונה יצא התיק שלה וממנו בצבצה לתדהמתה מחסנית עמוסה בכדורים". לדברי האב, "המאבטחות ביקשו ממנה תעודת זהות, ובעוד היא עומדת המומה, הן התגלגלו מצחוק. היא התקשרה אליי מבוהלת לגמרי, היא לא יודעת בכלל מה זה אקדח".

אישה נמחצה בין שני אוטובוסים בתחנת המרכזית בירושלים, יולי 2012. עומר מירון
המאבטחות פרצו בצחוק. התחנה המרכזית בירושלים/עומר מירון

האב הכועס סיפר כי הגיע בבוקר שלמחרת לתחנה המרכזית ושוחח עם סגן קצין הביטחון, אך קיבל לטענתו יחס מזלזל: "הוא אמר לי שהמאבטחות רשמו בדו"ח הפעילות שהן ראו בשיקוף משהו חשוד ושאין להן בכלל נשק. אבל מאיפה המחסנית שהם שמו לה?". לדבריו, "לא נלקחו הפרטים שלי, והייתה לי תחושה שהם לא לוקחים את המקרה ברצינות. הם לא קולטים מה היה פה. התעמרו בכוונה בבנות חרדיות, עיכבו בן אדם סתם, הפחידו אותו והטמינו בחפצים האישיים שלו נשק חי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

השתיים פוטרו בעקבות פניית וואלה! חדשות

בעקבות פניית וואלה! חדשות לתחנה המרכזית בירושלים, פוטרו שתי המאבטחות מעבודתן. בחודש יולי דווח כי הנהלת התחנה המרכזית בירושלים אף החליטה לשנות את נהלי האבטחה במקום, ולהסיר את חובת הבידוק הביטחוני במכונת שיקוף.

מהתחנה המרכזית בירושלים נמסר בתגובה: "בשבוע שעבר התקבלה תלונה בדבר התנהגות לא ראויה של אנשי האבטחה. התלונה נבדקה על ידי קצין ביטחון התחנה ונמצאה נכונה, והמעורבים בפרשה טופלו. יש לציין ששירותי האבטחה בתחנה ניתנים על ידי חברה חיצונית, והדבר הועבר לטיפולה המיידי. אנו רואים בחומרה רבה כל חריגה מנהלים והתנהגות שאינה הולמת ואינה מכבדת את באי התחנה המרכזית. כמו תמיד, אנו נשתדל להמשיך ולתת שירות מכבד וראוי ללקוחותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully