וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא סיוע: ראש העיר שדרות הפסיק שביתת הרעב

משרד האוצר יעביר לעיר סיוע ממשלתי בגובה 22 מיליון שקלים, בהסכם שנחתם בין נציגי האוצר לראש העיר, דוד בוסקילה, שהקים אוהל מול משרד ראש הממשלה עד לקבלת דרישותיו לסיוע

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בראש העיר שדרות מסביר על שביתת הרעב)

ראש העיר שדרות, דוד בוסקילה, הגיע היום (ראשון) להסכמה עם משרד האוצר על כיסוי גירעון העירייה על ידי המדינה. לאור ההסכם הפסיק בוסקילה את שביתת הרעב שבה פתח והוא צפוי לפנות את אוהל המחאה שהקים מול משרד ראש הממשלה בירושלים. ההצעה כוללת פתרונות כלכליים שיסייעו לעיר בהיקף של 22 מיליון שקלים, והיא נחתמה היום אחר הצהריים על ידי מנכ"ל משרד הפנים, עמרם קלעג'י, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, ראובן קוגן, וראש העיר שדרות בוסקילה. בהתאם למתווה שגובש על ידי משרדי הפנים והאוצר תזכה עיריית שדרות במענק חד פעמי בהיקף של 5 מיליון שקלים. כמו כן, יוקדם מידית מענק האיזון עבור החודשים ינואר-פברואר 2013 בהיקף של 2.7 מיליון שקלים.

לפני חמישה ימים העביר בוסקילה את משרדו הממוזג בשדרות לאוהל, שם שבת רעב וטען כי אינו מסוגל יותר לנהל את העיר ללא סיוע ממשרד האוצר. הבוקר, במהלך הפגנה של אנשי שדרות, חש בוסקילה ברע. כוח משטרה שהיה במקום הזעיק ניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום, ובתום טיפול קצר בוסקילה סירב להתפנות.

ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה שובת רעב במחאה על הפסקת התמיכה הכלכלית בעירו מול משרד ראש הממשלה, ירושלים, אוקטובר 2012. עומר מירון
עירו תקבל סיוע ממשלתי בגובה 22 מיליון שקלים. בוסקילה/עומר מירון

"אני מברך על הסיכום עם שדרות", אמר בתגובה שר האוצר, יובל שטייניץ. "העיר שדרות היא סמל. נמשיך לפעול לחיזוקה של העיר ונדאג לרווחתם של תושבי הנגב בכלל, ושדרות בפרט, בין השאר באמצעות תמריצי המס הניתנים לכלל תושבי עוטף עזה, השקעה בפיתוח ותשתיות ויצירת מקומות עבודה לתושבי האזור".

שר הפנים, אלי ישי, ציין כי "לא ניתן להתעלם ממצבה הכלכלי של שדרות ויישובים נוספים בפריפריה. אני שמח שגובש פתרון המאפשר העברת תקציבים קריטיים לעיר. כולי תקווה שתקציבים אלה יסייעו לקידומה של שדרות ולסיפוק צרכיה למען עתיד העיר ועתיד תושביה".

"זו לא דרישה מוגזמת לעיר שסובלת ממצב ביטחוני קשה"

בראיון לוואלה! חדשות הסביר הבוקר בוסקילה מה הביא אותו לנקיטת הצעד החריג. "ב-2009, עם תום מבצע עופרת יצוקה קיצצה הממשלה 25 מיליון שקלים מהסיוע שקיבלנו במשך שנים. הוכנה תכנית הבראה לעיר במהלכה התחייב האוצר להעביר 67 מיליון שקלים מתוכם הועברו עד כה רק שבעה מיליון. ביקשנו הלוואת מימון על מנת להמשיך ולהתנהל וקיבלנו מהאוצר אטימות והסתתרות מאחורי הודעות לקוניות שאין להם שום קשר עם המציאות". בוסקילה הוסיף כי הוא "רוצה לתת לתושבים בשדרות בדיוק מה שמקבלים תושבים בעיריות אחרות. עובדי העירייה צריכים לקבל את כל השכר והתנאים שלהם ללא עיכובים. אני לא חושב שזו דרישה מוגזמת לעיר שקיימת כבר 12 שנה וסובלת ממצב ביטחוני קשה".

ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה שובת רעב במחאה על הפסקת התמיכה הכלכלית בעירו מול משרד ראש הממשלה, ירושלים, אוקטובר 2012. עומר מירון
"קיבלנו מהאוצר אטימות והסתתרות מאחורי הודעות לקוניות". בוסקילה/עומר מירון

גורם באוצר סיפר לוואלה! חדשות כי הסיבה לאי העברת הכספים עד כה היא אי עמידת העירייה בתוכנית הבראה עליה היא חתמה בדצמבר 2011. "חשוב להבין שעל כל סכום כסף שהמדינה מעבירה לרשות בתוכנית כזו יש א', ב', ג' שהיא צריכה לבצע, כמו למשל ביצוע סקר נכסים על מנת לבחון שכל העסקים משלמים ארנונה ואכיפת תשלומי ארנונה של עובדי העירייה". עוד הוסיף הגורם כי את פעולות האכיפה האלה ראש העיר שדרות נמנע מלבצע, "לכן הועבר לעיר סכום קטן יחסית מכספי הסיוע. גם לחשב מלווה, שהיה תנאי לתוכנית ראש העיר התנגד זמן רב דבר שהעמיק את הגירעון והחמיר את המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully