וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית שדרות השובת רעב לא נכנע: "עד שאתמוטט"

28.10.2012 / 12:25

דוד בוסקילה, שעלה לירושלים לשבות רעב מול משרד ראש הממשלה, טופל במקום על ידי צוותי מד"א. בשבוע שעבר הוא גינה את החלטת הממשלה שלא להעניק סיוע לעיר: "יריקה בפרצוף"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

לפני חמישה ימים העביר ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה את משרדו הממוזג בעיר לטובת אוהל מול משרד ראש הממשלה בירושלים, שם הוא שובת רעב וטוען כי אינו מסוגל יותר לנהל את העיר ללא סיוע ממשרד האוצר. הבוקר (ראשון) במהלך הפגנה של אנשי שדרות, חש בוסקילה ברע. כוח משטרה שהיה במקום הזעיק ניידת טיפול נמרץ של מד"א ובתום טיפול קצר בוסקילה סירב להתפנות.

ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה שובת רעב במחאה על הפסקת התמיכה הכלכלית בעירו מול משרד ראש הממשלה, ירושלים, אוקטובר 2012. עומר מירון
"מדינת ישראל לא משכילה לשמור על תושבי שדרות הגיבורים, ששומרים עליה". בוסקילה בשבוע שעבר/עומר מירון

בראיון לוואלה! חדשות הסביר בוסקילה מה הביא אותו לנקיטת הצעד החריג. "ב-2009, עם תום מבצע עופרת יצוקה קיצצה הממשלה 25 מיליון שקלים מהסיוע שקיבלנו במשך שנים. הוכנה תכנית הבראה לעיר במהלכה התחייב האוצר להעביר 67 מיליון שקלים מתוכם הועברו עד כה רק 7. ביקשנו הלוואת מימון על מנת להמשיך ולהתנהל וקיבלנו מהאוצר אטימות והסתתרות מאחורי הודעות לקוניות שאין להם שום קשר עם המציאות". בוסקילה הוסיף כי הוא "רוצה לתת לתושבים בשדרות בדיוק מה שמקבלים תושבים בעיריות אחרות. עובדי העירייה צריכים לקבל את כל השכר והתנאים שלהם ללא עיכובים. אני לא חושב שזו דרישה מוגזמת לעיר שקיימת כבר 12 שנה וסובלת ממצב ביטחוני קשה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

דיברת כבר עם שר האוצר?

"אני לא חושב שיש מישהו במדינת ישראל שדיבר עם שר האוצר. הוא לא מוכר כזה, עממי, שמדבר עם כל ראש עיר וגם לא עם אחרון האזרחים. שר האוצר מסוגר בעמדתו, הוא ניזון מיועצים ששומרים על ניתוקו מהעולם החיצון".

המצב הביטחוני קשור לתקציב שאתה מדבר עליו?

"הוא קשור ולא קשור. יש מענק ביטחוני ששדרות קיבלה כל השנים אבל גם הוא קוצץ. יש לנו הוצאות חריגות כמו פסיכיאטרים שאין בשום עירייה אחרת. גם כמות הפסיכולוגיים והעובדים הסוציאליים המועסקים אצלנו גדולה לאין שיעור מכל עירייה אחרת".

בחמשת הימים שאתה יושב כאן - מישהו יצר אתכם קשר או בא אתכם במגעים?

"למעט שר החוץ, שר הפנים ומיכאל איתן אף שר אחר לא הגיע ולא התקשר ובוודאי לא שר האוצר".

כמה זמן אתה מסוגל להמשיך כך?

"אני לא חושב שראש ממשלה או שר אוצר יוכלו לוותר על עיר כזו ולהשליך אותה. אני לא בחנתי את עצמי בסיטואציות האלו אבל אני אשאר כאן עד שיושגו המטרות או עד שאתמוטט".

העירייה אשמה

גורם באוצר סיפר לוואלה! חדשות כי הסיבה לאי העברת הכספים היא אי עמידת העירייה בתוכנית הבראה עליה היא חתמה בדצמבר 2011. "חשוב להבין שעל כל סכום כסף שהמדינה מעבירה לרשות בתוכנית כזו יש א', ב', ג' שהיא צריכה לבצע, כמו למשל ביצוע סקר נכסים על מנת לבחון שכל העסקים משלמים ארנונה ואכיפת תשלומי ארנונה של עובדי העירייה". עוד הוסיף הגורם כי את פעולות האכיפה האלה ראש העיר שדרות נמנע מלבצע, "לכן הועבר לעיר סכום קטן יחסית מכספי הסיוע. גם לחשב מלווה, שהיה תנאי לתוכנית ראש העיר התנגד זמן רב דבר שהעמיק את הגירעון והחמיר את המצב".

ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה שובת רעב במחאה על הפסקת התמיכה הכלכלית בעירו מול משרד ראש הממשלה, ירושלים, אוקטובר 2012. עומר מירון
"שר האוצר לא התקשר", בוסקילה/עומר מירון

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "עיריית שדרות צברה גירעון בסך 67 מיליון שקלים. במטרה למצוא פתרון גובשה יחד עם העירייה תכנית הבראה במסגרתה התחייבה העירייה לנקוט בצעדי התייעלות. במסגרת זו המדינה העמידה סיוע בסכום של 67 מיליון שקלים לשנים 2011-2014 והתחייבה לכסות את הגירעון מכספי משלם המסים. נכון להיום, העירייה אינה עומדת בתכנית ההבראה, למשל, בחריגה בשכר בכירים, אי ייעול משק התברואה וגביית ארנונה נמוכה מהמסוכם". עוד נמסר כי "למרות שהשנה העירייה הייתה אמורה לצמצם את הגירעון ל-10 מיליון שקלים, היא צפויה לסיים את השנה בגירעון של 26 מיליון. למרות מצבה הייחודי של עיריית שדרות גם היא נדרשת, ככל עירייה וגוף ציבורי, לעמוד בכללי מנהל תקין. משרדי הפנים והאוצר בוחנים בימים אלה את הסיבות לאי עמידתה של העירייה בתכנית שהיא עצמה חתמה עליה".

"נדגיש כי בשנת 2012 קיבלו העירייה ותושבי שדרות סיוע ייחודי הכולל: מענקים מיוחדים לעירייה בסך 8 מיליון שקלים, זיכוי מס בשיעור 20%, הנחה בארנונה למגורים בשיעור של 30% והנחה לעסקים בשיעור של 24% וכן שיפוי העירייה בגין הנחות אלה בסך של 10 מיליון שקלים ותגבור במערך רפואת חירום בעלות של 1.5 מיליון שקלים. כמו כן, הוקמו מרכזי חוסן לתמיכה בתושבי שדרות ויצרו מסלולי סיוע לקליטת עובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully