וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך ייעשה לפיראטים שהתעסקו עם הצי ההולנדי

ספינת מלחמה הולנדית של נאט"ו ששייטה בחופי סומליה הבחינה ב"ספינת האם" של שודדי-הים המקומיים. בתום חילופי אש וניצחון מוחץ להולנדים, 25 הפיראטים נטשו - וזינקו למים

קרבות עם ספינות פיראטים הם לא נחלתם של סיפורים ואגדות בלבד, אלא מציאות יומיומית שמסכנת את חייהם של ימאים רבים שמובילים ספינות סוחר מנמל לנמל. ספינת מלחמה הולנדית, שהבחינה אתמול (רביעי) בפעילות חשודה מול חופי סומליה, נקלעה לקרב יריות אכזרי עם סירת פיראטים, שאף גובתה בלוחמים מן החוף. בפעילות נהרג אחד מהסומלים, ונזק רב נגרם לספינה המקומית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספינת הפיראטים שהושמדה, אמש מול חופי סומליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספינת המלחמה ההולנדית "רוטרדם" היא חלק מהכוח הגדול של נאט"ו המשייט באזור. מלחיה הבחינו אתמול בבוקר בסירת מפרש מסוג "דאו" מתקרבת לחוף הסומלי. לפי מומחים לנושא, פעמים רבות ספינות מסוג זה, שלרוב משמשות לדיג, משמשות "ספינת אם" לפיראטים ובסיס לפעילותם. זו הסיבה שהצוות ההולנדי נשלח לבדוק את כלי השיט החשוד.

צפו: כך נלחמים כוחות נאט"ו בפיראטים

הפיראטים החלו לירות לעבר הצוות ההולנדי, תוך שהם מסתייעים בסיוע לוחמים מן החוף. התותחנים על ספינת המלחמה השיבו באש כבדה, והסירה הקטנה שמולם ניצתה ועלתה באש תוך זמן קצר. הפיראטים שעל הסיפון נאלצו לזנק למים מחשש לחייהם. ההולנדים מיהרו להצילם ומשו מהמים 25 מהניצולים – כל זאת בזמן שהפיראטים על החוף ממשיכים לירות לעברם. אחד מהפיראטים נהרג, ולא ברור אם טבע למוות או שמת מהירי שספג מהספינה ההולנדית. איש מהמלחים ההולנדים לא נפגע.

"זו דוגמה לכך שהפיראטים משתמשים באופן גובר בסירות דאו גדולות כספינות-אם", אמר בן בקרינג, מפקד כוח נאט"ו. בריאיון לרשת אי-בי-סי, הסביר בקרינג כי במקרה הנוכחי, הפיראטים הם שבחרו בעימות. "זה לא קורה לעיתים קרובות, אבל העובדה היא שאנו מצליחים לחבל במאמצים שלהם, וגורמים להם לנקוט אפשרויות קיצוניות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully