וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח עולמי: עלייה חדה בהתקפות שודדי ים השנה

לפי דו"ח שיוגש לאו"ם, בעיית הפיראטים העולמית הולכת וגוברת, ובחצי הראשון של 2011 היו 266 התקפות על כלי שיט בהן נלקחו 495 בני ערובה. מאחורי 60% מההתקפות עומדים פיראטים סומלים

מתקפות שודדי הים ברחבי העולם נמצאות במגמת עלייה, והפיראטים הופכים יותר ויותר נועזים. כך עולה מדו"ח שפירסם היום (חמישי) הארגון הימי הבינלאומי (IMB). לפי נתוני הדו"ח, בחצי הראשון של שנת 2011 היו בעולם 266 התקפות של שודדי ים על כלי שיט, לעומת 196 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. במהלך תקופה זו נלקחו 495 ימאים כבני ערובה, שבעה נהרגו ו-39 נפצעו.

סיפורי פיראטים מהחודשים האחרונים:
ספינה של "צים" הצליחה לחמוק מפיראטים בלב ים
צפו בקרב בים הערבי: אוניה חולצה מידי פיראטים
הכופר שדורש הפיראט הסומלי: כלה דנית בת 13

אוניית מלחמה של הצי האמריקאי מטביעה ספינת פיראטים, מפרץ עדן, 31 במרץ 2010. Thompson/U.S. Navy, GettyImages
אוניית מלחמה אמריקאית מטביעה ספינת פיראטים, מפרץ עדן, מרץ 2010/GettyImages, Thompson/U.S. Navy

דו"ח הארגון היושב בלונדון מתפרסם לקראת דיון שיתקיים היום בוועדה מיוחדת של האו"ם בניו יורק, בנושא בעיית שודדי הים הגלובלית. עוד עולה ממנו, כי מאחורי 60% מהתקיפות עומדים פיראטים מסומליה, וחלק ניכר מההתקפות מתרחשות באזור הים הערבי ומפרץ עדן, במערב האוקיינוס ההודי, מול חופי המדינה השסועה שבקרן אפריקה.

יותר נועזים, פחות יעילים

כך למשל, באזור זה הותקפו 14 ספינות מאז 20 במאי. מוקד נוסף שמתבלט באחרונה הוא חופי בנין שבמערב אפריקה, שם לא היו כלל התקפות ב-2010, אך מאז מרץ 2011 הותקפו 12 מכליות. גם מול חופי ניגריה הסמוכה היה באחרונה ריכוז של שש התקפות פיראטים שדווחו (ועוד 11 שלא דווחו רשמית). במזרח אסיה, היו 50 התקפות פיראטים, בין היתר מול חופי אינדונזיה, מלזיה, סינגפור וסין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שודדי ים סומלים מובאים בפני בית משפט בקניה, 20 ביוני 2011. רויטרס
פיראטים סומלים שנלכדו מובאים בפני בית משפט בקניה, בחודש שעבר/רויטרס

על פי הנתונים, נכון לסוף חודש יוני, מחזיקים שודדי ים סומלים ב-20 כלי שיט ו-420 אנשי צוות בני ערובה, ודורשים כספי כופר בסך מיליוני דולרים תמורת שחרורם. את הסכינים בהם נהגו להשתמש עד לפני שנים אחדות החליפו השודדים בנשק אוטומטי ומטולי רימונים. מנהל IMB, פוטנגל מוקונדן, הזהיר כי השודדים משתמשים כיום בשיטות חדשות, והחלו לתקוף גם במזג אוויר סוער.

יש לציין כי חרף התגברות ההתקפות והשתכללות השיטות, דווקא "שיעור ההצלחה" של השודדים הסומלים ירד השנה, בעיקר בזכות הפיקוח המוגבר של הרשויות הבינלאומיות וחילות הים של מדינות שונות ששלחו יותר כוחות לאזור. כך, מתוך 163 התרפות של שודדי ים סומלים בין ינואר ליוני השנה, הסתיימו רק 21 בחטיפה בפועל של כלי שיט - פחות מ-27 חטיפות בתקופה המקבילה ב-2010, אף שבמהלכה היו רק 100 התקפות.

שודדי ים סומלים מחזיקים באנשי צוות כבני ערובה על סיפון אוניה שחטפו, מפרץ עדן, 19 באוקטובר 2008. Photo by Jason Zalasky/U.S. Navy via Getty Images, GettyImages
שודדי ים סומלים מחזיקים במלחים בני ערובה על סיפון אוניה שחטפו, מפרץ עדן, אוקטובר 2008/GettyImages, Photo by Jason Zalasky/U.S. Navy via Getty Images

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully