וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכופר שדורש הפיראט הסומלי: כלה דנית בת 13

בפברואר חטפו שודדי ים יאכטה ועליה משפחה מדנמרק - הורים ושלושת ילדיהם. עיתונאי דני הצליח השבוע ליצור קשר עם מפקד השודדים, שהציע: "השאירו לי את הילדה, ואשחרר את יתר המשפחה"

שודד ים סומלי הגיש הצעה מפלצתית לבני משפחה דנית המוחזקת בת ערובה בידיו: השאירו לי את בתכם בת ה-13, נאג'ה, כדי שאוכל לשאת אותה לאשה - ואשחרר את יתר בני המשפחה. כך דיווח השבוע עיתון דני, שכתב שלו הצליח לעלות לסיפון אוניית השודדים וליצור קשר עם מפקדם. פרטי הסיפור הובאו ב"טיימס" הלונדוני.

חמשת בני משפחת יוהאנסן - ההורים יאן ובריג'יט-מארי, שני בנים מתבגרים ובת - היו בעיצומו של טיול בן שנתיים מסביב לעולם, כשהיאכטה שלהם הותקפה על ידי הפיראטים ב-24 בפברואר כ-500 קילמוטרים מחופי סומליה, לאחר צאתה מנמל באיים המלדיביים. הם נלקחו בני ערובה יחד עם שני אנשי צוות היאכטה, והועברו לסיפונה של אוניה יוונית בה משתמשים השודדים ככלא. על ראשם נקבע כופר של חמישה מיליון דולרים, ושלטונות דנמרק פתחו במו"מ עם השודדים. הרשויות הסומליות אף עשו ניסיון לשחרר את המשפחה בכוח בחודש שעבר, אך כשלו, ובחילופי האש נהרגו שישה חיילים ושלושה שודדים.

לפני כמה ימים הצליח כריסטיאן קרונו, כתב הצהובון הדני "אקסטרה בלאדט", להגיע לאוניית-הכלא העוגנת בנמל ג'ומבה שבסומליה, והורשה לעלות על סיפונה למשך 24 שעות. הפיראטים אמנם לא איפשרו לו לדבר עם משפחת יוהאנסן, אך הרשו לו לראות אותם. "האב נראה תשוש לחלוטין, אפילו חולה", סיפר. כמו כן, הוא נפגש עם מפקד הפיראטים, שהעביר לו את המסר הבא: "אם הדנים ירשו לי לשאת לאשה את בתם, אשחרר את היתר ללא תנאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully