וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש השב"כ שנאשם בקבלת שוחד: מקרים דומים הושתקו?

24.10.2012 / 12:55

נפתח משפטו של מ', הנאשם כי סייע לחברה לזכות במכרז תמורת שוחד של אלפי שקלים. ההגנה מתכננת לחשוף עוד מקרי הפרת אמונים שהושתקו לכאורה. השב"כ: "משולל יסוד"

בבית משפט השלום בתל אביב נפתח הבוקר (רביעי) משפטו של מ' ממרכז הארץ, איש שירות הביטחון הכללי לשעבר המואשם בקבלת שוחד. מ', שהיה אחראי על נושא הלוגיסטיקה ביחידה לאבטחת אישים, נאשם שניצל את מעמדו וקיבל שוחד בסך אלפי שקלים, והלוואה ללא ריבית מבעל חברת "ג. יעיש אירועים", שסיפקה ציוד לאבטחת אירועים לשירות הביטחון הכללי.

ממידע שהגיע לידי וואלה! חדשות עולה כי במהלך המשפט, מתכוונים בהגנה לחשוף שורה של אירועי הפרת אמונים נוספים על ידי עובדי השירות. לטענתם, אותם מקרים הושתקו על ידי הארגון, אשר נמנע מלהעבירם למחלקה לחקירות שוטרים ולחקירה חיצונית.

מהשב"כ נמסר בתגובה כי מדובר בטענה משוללת כל יסוד.
"במקרים הנדירים בהם מתעורר בשירות חשד כי אחד מעובדיו ביצע עבירה, פועל השירות אל מול הגורמים הנוגעים בדבר, לרבות מח"ש, פרקליטות המדינה ונציבות שיירות המדינה, על מנת שגורמים אלה ימצו את הטיפול הנדרש על פי דין", נמסר.

פרקליטו: חקירה פסולה ופגומה של מח"ש

על פי פרטי כתב האישום שהגישה בחודש פברואר 2011 המחלקה לחקירת שוטרים, מ' הציע למחלקת הרכש של הארגון לעבוד עם "ג. יעיש אירועים" לאחר שיחה שניהל עם בעליה. בנובמבר 2005, זכתה החברה במכרז, וסיפקה ליחידה לאבטחת אישים ציוד לאירועים בשנים 2008-2006. מכתב האישום עולה כי על בסיס עזרה זו, במהלך אותה תקופה, ביקש מ' מבעלי החברה הלוואה ללא ריבית בסך 18 אלף שקלים, ו-12 אלף שקלים אותם קיבל כשוחד, תוך שהוא אומר לבעלי החברה ש"יזכור שיש הרבה קבלנים שרוצים לעבוד" – אחד המשפטים שביססו את אשמת השוחד כנגדו.

כמו כן, הואשם מ' שהשתמש במכשיר "פזומט" של השירות לצרכיו הפרטיים בשווי של למעלה מ-3,000 שקלים. כתב האישום כולל סעיפי קבלת שוחד וגניבה בידי עובד. בעקבות פתיחת החקירה במחלקה לחקירות שוטרים והגשת כתב האישום, פוטר מ' מעבודתו בשירות הביטחון הכללי.

עורך הדין אריאל עטרי, המייצג את החשוד, מסר בתגובה: "המשפט הינו פועל יוצא של חקירה פסולה ופגומה של המחלקה לחקירות שוטרים. אני מקווה שבמח"ש יתעשתו ויחסכו את ניהול המשפט המיותר הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • שב"כ
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully