וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רכז שב"כ מנסה לשכנע מתנחל למסור מידע

יהושע בריינר

24.2.2011 / 0:19

צעיר מאחת ההתנחלויות באזור בנימין הקליט שיחה שנערכה בינו לבין רכז שב"כ שניסה לשכנע אותו להעביר לידיו מידע. "אם יש דברים שהם ביטחוניים כמו פגיעה ברה"מ זה גם טוב", אמר הרכז

מערכת וואלה!

כך מנסה השב"כ לשכנע צעירים בהתנחלויות להעביר אליו מידע: צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב אחת ההתנחלויות באזור בנימין, תיעד שיחת טלפון שהתקיימה בינו לבין ב', רכז השב"כ האזורי, שבמסגרתה מנסה ב' לשכנע את המתנחל להיפגש עימו על מנת שזה יסייע לו ויעביר מידע לשירות הביטחון הכללי.

הקשר בין הצעיר לבין רכז השב"כ החל לפני מספר שבועות בנושא הקשור למקום מגוריו של הצעיר. לדברי הצעיר, הרכז החל להפעיל עליו לחצים למסור מידע. השיחה בין השניים התקיימה לפני מספר שבועות, היא הוקלטה ותוכנה הגיע לידי וואלה! חדשות.

מהקלטת השיחה עולה, כי במהלך 13 דקות של שיחה חזר ב' על בקשתו להיפגש עם הצעיר, תוך שהוא קורא לו 'אחי' מספר פעמים, משבח את התנהגותו ומסביר לו כי המחלקה היהודית בשב"כ אינה נגד המתנחלים: "אנחנו רוצים לראות איך אנחנו מצמצמים את האיומים", אמר איש השב"כ ב' לצעיר, "שמע, אני לא מתקשר להרבה אנשים. מי שרוצה - מצויין, ומי שלא רוצה, לא צריך. יש לנו אנשים שגם באים אלינו מיוזמתם, אבל בסופו של דבר מי שקובע איזה מידע יועבר זה אתה, ומי שקובע את המגבלות זה שנינו ביחד כצוות. אם יש דברים שהם ביטחוניים כמו פגיעה בראש ממשלה או באישי ציבור אז סבבה, גם זה טוב".

במהלך השיחה המוקלטת חזר הצעיר על הטענה כי הוא אינו מעוניין לסייע לשב"כ ומספר כיצד הארגון פגע, לדבריו, בחיים פרלמן, החשוד ברצח ערבים. ב' לעומתו ניסה לשכנעו כי מדובר ברכילות בלבד, וכי אם הוא מעוניין לשמוע את הסיפור האמיתי, הוא יספר לו על כך בפגישה אישית.

"אני אוהב אותך מרחוק, ב'"

"יש מעט מאוד אנשים שהם בעד ההתיישבות כמוני וכמו עמיתיי", אמר ב', "כל השאר זה סטיגמות. אתה כבר הבנת מה המטרות שלנו. אז מה אתה אומר, אני יכול לראות אותך הערב?". הצעיר השיב ל-ב' כי הוא אינו מעוניין: "כשאמרתי לך בפעם הקודמת שאני לא בעניין לגמרי, עד היום אני עייף מזה", סיפר המתנחל, שהתלבט בסוגייה בעבר. "אני אוהב אותך מרחוק ב', אבל מקרוב אנחנו לא מסתדרים", אמר בשיחה.

בהמשך השיחה ניסה רכז השב"כ לשבח את הצעיר על התנהגותו. "אתה תותח", אמר לו, "אני מאוד מעריך אותך ויש לך ניסיון חיים של אנשים בני 50. הייתי שמח אם היינו בקשר וניפגש. זה לא משהו שאחרים צריכים לראות". הצעיר שידע כי הרכז מוקלט, ניסה להוציא ממנו פרטים שונים כגון תנאי העסקה ביניהם ומספר הטלפון האישי של הרכז.

למרות זאת, השניים נפרדים באווירה טובה: "שמור על עצמך", אמר ב', "ואם אני יכול לעזור במשהו אני אעזור בלב שלם. אם יש משהו תעדכן אותי". שירות הביטחון הכללי סירב להגיב לדברים.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס לדברים ואמר כי "השב"כ משקיע את האנרגיות במקומות הלא נכונים ובמקום לטפל באנרכיסטים ובמתפרעים מבילעין ומניעלין או לתפוס מרגלים מסוגה של ענת קם הם עוסקים בצורה אובססיבית באנשי הגבעות. ואם לא די בכך, הרי שמניעה מאדם לשאת נשק ביישוב מבודד בהעמדת תנאי לקיום פגישה עם השב"כ תמורת קבלת הנשק - זוהי חוצפה מאין כמוה וצעד בלתי חוקי ויש להפסיק אותו".

בתגובה לפרסום אמר יו"ר ועד מתיישבי בנימין, סא"ל (מיל) איציק שדמי, כי "נפש המתיישבים היהודים קצה בדרכי העבודה המגונות של השב"כ, המבקש ליצור מתחים בין התושבים היהודים ולהפוך את מיטב חלוצי העם לקבוצה עברינית, שיש לשתול בתוכה סוכני ריגול".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 20:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully