וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההסלמה בדרום: צה"ל צמצם את התרגיל עם ארה"ב

בתום התייעצויות ביטחוניות, החליט הרמטכ"ל לצמצם את הכוחות המשתתפים בתרגיל ההגנה האווירית, כמו גם בתרגיל העורף הלאומי. גורם ביטחוני: "על צה"ל להיות ערוך לכל תרחיש"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעקבות ההסלמה הנוכחית בדרום, קיים הבוקר (רביעי) הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייעצויות עם גורמי ביטחון, שבסופה החליט לצמצם את סדר הכוחות המשתתפים בתרגיל ההגנה האווירי הגדול המשותף עם ארצות הברית,ה-AC-12. כמו כן, הוחלט לצמצם את הכוחות בתרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 6", שנכנס היום ליומו התשיעי.

ביקור הרמטכ"ל בני גנץ באוגדת עזה בליוויי מפקד אוגדה עזה טל רוסו, אוקטובר 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ עם אלוף פיקוד הדרום טל רוסו, הבוקר/דובר צה"ל

גורם ביטחוני התייחס לדיווח, ואמר כי "לאור ההסלמה בדרום וחשש מהידרדרות כתוצאה מתגובות צה"ל, חשוב שצה"ל יהיה ערוך לכל תרחיש מרצועת עזה". יצוין כי בתרגיל העורף הלאומי ממשיכים לתרגל חילוץ מהריסות, אך היום יהיה הדגש המרכזי על תרגול הקמת ערי אוהלים לעשרות אלפי אזרחים שנותרו חסרי קורת גג כתוצאה מרעידת אדמה קשה.

גורם ביטחוני נוסף הסביר כי הכוחות של צה"ל וצבא ארצות הברית, המשתתפים בתרגיל ההגנה האווירי, מתורגלים לעבור ממצב תרגיל למצב אמת במידת הצורך, על מנת להגן על האזור בו הם נמצאים ועל עצמם מפני התקפות של רקטות, כפי שאירעו הבוקר סביב העיר אשקלון והסביבה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ביקור הרמטכ"ל בני גנץ באוגדת עזה בליוויי מפקד פיקוד דרום יגאל אלון ומפקד אוגדה עזה טל רוסו, אוקטובר 2012. דובר צה"ל
גנץ בלול שבו נפלה רקטה הבוקר/דובר צה"ל

בהערכת מצב של גורמי ביטחון עם ראשי יישובים בעוטף עזה, הובעה הערכה כי למרות הרגיעה בשיגור הרקטות והפצמ"רים, הירי יימשך, זאת נוכח התגברות הנכונות לפגוע במטרות ישראליות מצד ארגוני החבלה ברצועת עזה. הוד העריכו כי צפויה תגובה ישראלית להסלמה. כמו כן, הובעה תרעומת על כך שהפועלים הזרים לא קיבלו הנחיות מתאימות לשהייה במרחב מוגן.

מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
בית שנפגע ישירות מרקטה, הבוקר/דייב בוימוביץ'

משעות הבוקר נורו לעבר שטח ישראל למעלה מ-50 רקטות, אשר התפוצצו בעיקר במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון. כתוצאה מירי הרקטות, נפצעו חמישה בני אדם, מהם שניים באורח קשה, שניים באורח קל ונפגע חרדה. כמו כן, נזק נגרם לשבעה מבנים, אשר נפגעו ישירות מרקטות, רובם במועצה האזורית אשכול ואחד במועצת חוף אשקלון, שם נפגעו גם תשתיות מים וחשמל.

בעקבות ההסלמה תגבר צה"ל את כוחותיו סביב רצועת עזה. בידי צה"ל הייתה הערכה בנוגע להתפוצצות של רקטות, יממה לאחר ביקורו של אמיר קטאר ברצועה, ולפיכך נפרשו כוחות שריון וגששים ליד גדר המערכת על מנת לתת מענה מיידי לאפשרות של ירי לעבר היישובים. יצוין כי מעבר כרם שלום פונה מאזרחים בעקבות המשך הירי.

דובר צה"ל הכחיש את הפרסום, לפיו הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הנחה על צמצום תרגיל AC12, ומסר כי צה"ל מצר על העובדה שלא נעשתה כל פנייה על מנת לבדוק את המידע טרם הפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully