וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח רקטות בדרום: 2 פצועים קשה, פגיעות ישירות בבתים

כ-50 רקטות התפוצצו בדרום, ובנוסף לשני פועלים שנפגעו קשה, פועל ושוטר מג"ב נפצעו קל. "כיפת ברזל" יירטה רקטות מעל אשקלון. הלימודים בשער הנגב ואשכול בוטלו

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

עשרות רקטות נורו משעות הבוקר (רביעי) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. למעלה מ-50 רקטות התפוצצו במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון, והביאו לארבעה נפגעים במעוצה האזורית אשכול. שני בני אדם נפצעו באורח קשה ואחד באורח קל מפגיעת רסיסים, ככל הנראה מדובר בעובדים זרים בשנות ה-20 לחייהם, שעבדו בלול באזור. בנוסף, שוטר משמר הגבול נפצע באורח קל, ואישה אחת מוגדרת נפגעת חרדה. כל הנפגעים פונו לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע. במועצת חוף אשקלון נפגעה אישה אחת באורח קל בעת ריצה לעבר המרחב המוגן, ופונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

נמשך ירי הרקטות בדרום: פגיעות ישירות בבתים. שי מכלוף
פגיעה ישירה של רקטת קסאם בבית בדרום/שי מכלוף

נזק נגרם לכמה בתים מפגיעת רקטות, שבעה מבנים נפגעו כתוצאה מפגיעה ישירה, רובם במועצה האזורית אשכול ואחד במועצת חוף אשקלון, שם נפגעו גם תשתיות מים וחשמל. בשל ההסלמה, במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול בוטלו הבוקר הלימודים בבתי הספר, כמו גם במכללת ספיר הסמוכה לשדרות. במקביל, שני מטחי רקטות נורו לעבר אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה בהצלחה שבע רקטות, בעוד שאחת התפוצצה בשטח פתוח באזור התעשייה באשקלון, מבלי לגרום לנפגעים.

בעקבות ההסלמה משעות הבוקר המוקדמות, תגבר צה"ל את כוחותיו סביב רצועת עזה. בידי צה"ל הייתה קיימת הערכה להתפוצצות של רקטות, יממה לאחר ביקורו של אמיר קטאר ברצועה, ולפיכך נפרשו כוחות שריון וגששים ליד גדר המערכת על מנת לתת מענה מיידי לאפשרות של ירי לעבר היישובים. יצוין כי מעבר כרם שלום פונה מאזרחים בעקבות המשך ירי פצצות מרגמה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. שי מכלוף
פגיעה ישירה של רקטה בבית בדרום/שי מכלוף

הבוקר תקפו כלי טיס של חיל האוויר בצפון רצועת עזה חוליית מחבלים ששיגרה רקטה שהתפוצצה במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים או נזק בהתפוצצות הרקטה, ובתקיפה זוהתה פגיעה. במהלך הלילה בוצעה תקיפה אל עבר חוליה שעסקה בירי, זוהתה פגיעה והירי סוכל. כלי תקשורת של חמאס דיווחו כי בתקיפה הזאת נהרגו שניים מאנשי הארגון. בהודעת דובר צה"ל נמסר בלילה כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

אתמול: מפקד פלוגה בגדוד צבר נפגע קשה בפיצוץ

אמש תקף חיל האוויר תקף חוליית טרור בצפון רצועת עזה והרג פעיל מהזרוע הצבאית של חמאס. הפלסטינים דיווחו כי ההרוג הוא איסמעיל סלי בן ה-25. עוד דווח כי שלושה בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני עד קשה.

אתמול התפוצצו שבע רקטות קסאם בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לכלי רכב. בעקבות חידוש הירי הונחו כל תושבי יישובי עוטף עזה לשהות סמוך למרחבים מוגנים. בקיבוץ רעים נפתחו בתי הילדים הממוגנים עבור התושבים שאין בבתיהם מרחב מוגן.

אתמול בבוקר נפצע מפקד פלוגת מסלול בגדוד צבר של חטיבת גבעתי בפיצוץ שאירע במהלך פעילות מבצעית על גדר המערכת, ליד כיסופים. הקצין עמד ליד אחד מהשערים שבמקום, ואז אירע לפתע הפיצוץ, שהביא לפציעתו. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב בינוני, אולם מאוחר יותר הידרדר מצבו והוא מוגדר כעת קשה. ההערכה בצה"ל היא שבשבוע האחרון הצליחו ארגוני טרור להניח מטענים סמוך לגדר, אחד מהם התפוצץ לפני מספר ימים וגרם נזק קל לרכב צבאי.

(עדכון ראשון: 01:06)

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר

בעקבות ירי הרקטות: צה"ל חיסל פעיל חמאס בעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully