וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בעוטף עזה: "אין ביטחון לילדים שלנו"

יותר מ-50 רקטות נורו משעות הבוקר לשטח ישראל, אך לא לכל התושבים בעוטף עזה יש מרחב מוגן שאליו הם יכולים לרוץ בשעת אזעקה. שר הביטחון ברק: "זה מאבק ארוך"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

תושבי היישובים הסמוכים לרצועת עזה קוראים הבוקר (רביעי) לממשלת ישראל למגן את כל המבנים בעוטף עזה. תושבי האזור אמרו הבוקר כי המצב הביטחוני הנוכחי, שבו רקטות מתפוצצות ביישובים שבהם אין מיגון לתושבים, גורם לירידה משמעותית בתחושת הביטחון של התושבים. ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, פנה לממשלה וקרא להתחיל לאבטח את היישובים ולהזרים מימון.

מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. שי מכלוף
הרס בבית שנפגע הבוקר/שי מכלוף

ליטל בן עובד, שביתה נפגע הבוקר מנפילת רקטה, סיפרה: "קמנו בחמש בבוקר, היו מלא בומים. היינו בממ"ד, ואחר כך כשקצת נרגע, בעלי יצא להביא את הבנות מהגן. חמש דקות אחר כך נשמעה אזעקת צבא אדום. שמענו פיצוצים ורצנו לממ"ד. שכבתי על הבת הגדולה שלי כדי שלא יקרה שום דבר כי הפיצוצים היו ממש חזקים. ואז שמענו בום אחד גדול. יצאתי מהבית ואז ראיתי שזה אצלי בבית. אני עדיין בשוק", סיפרה בן עובד.

נועה, תושבת קיבוץ רעים, סיפרה: "אין לנו מרחבים מוגנים בכלל". אתמול פתחו בקיבוץ את חדרי הילדים הממוגנים, למען התושבים שהעדיפו שלא לישון בבתיהם.

ביישובים המרוחקים יותר מארבעה קילומטרים וחצי מגבול רצועת עזה לא נבנו חדרי ביטחון, ומערכות כיפת ברזל לא הוצבו בקרבתם, דבר המאפשר פגיעת רקטות. דינה בורנשטיין, מזכירת קיבוץ מגן שבמועצה האזורית אשכול, אמרה כי "אני חשה שאין לי אפשרות לתת ביטחון לילדים שלי, אפילו שאנחנו נמצאים מאתיים מטרים מגבול ארבעה וחצי הקילומטרים שעליו הכריזה הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
יותר מ-50 רקטות נורו משעות הבוקר/דייב בוימוביץ'

הורים מאשקלון שלחו מכתב חריף לראש העיר בני וקנין, בו מחו על העדר מיגון במוסדות החינוך. ההורים ציינו כי בכוונתם להשאיר את הילדים בבית, אם לא ייעשה דבר כדי לפתור את המצב. במקביל הודיעו הבוקר המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון ושדות נגב כי לא יתקיימו היום לימודים בשטחן. גם במכללת ספיר שבשדרות לא יתקיימו היום לימודים.

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הבוקר להסלמה במצב הביטחוני. בריאיון לגלי צה"ל אמר ברק כי חמאס הוא האחראי למצב. "בשבועות האחרונים נהרגו כ-15 פעילי טרור. הם חטפו מכות קשות, והם מנסים להגיב", הוא אמר. "זה מאבק ארוך, ונצטרך לפעול ככל שיידרש כדי להחזיר את השקט לאזור". באשר לאפשרות של כניסה קרקעית של צה"ל לרצועת עזה, אמר ברק: "אני לא חושב שאנחנו בפינה של להיכנס לעזה, אבל צה"ל יעשה כל דבר שצריך. אין ספק שזה יביא להסלמה. ימשיכו להיות במאבקים, אנחנו לא במערב אירופה. בעבר המצב היה יותר קשה כשלא הייתה כיפת ברזל".

עשרות רקטות משעות הבוקר

למעלה מ-50 רקטות קסאם ופצצות מרגמה נורו מאז שעות הבוקר מרצועת עזה לכיוון שטח מדינת ישראל. הרקטות התפוצצו במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון. ארבעה בני אדם נפגעו, בהם שניים באורח קשה, מפגיעת רקטה בלול באחד היישובים במועצה האזורית אשכול. ככל הנראה שהפצועים הם עובדים זרים בשנות ה-20 לחייהם. בנוסף, נפצע הבוקר שוטר של משמר הגבול באורח קל, ואישה נוספת מוגדרת כנפגעת חרדה. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. במועצה האזורית חוף אשקלון נפגעה אישה באורח קל בעת ריצה למרחב המוגן. היא פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. שי מכלוף
שבעה מבנים נפגעו בפגיעה ישירה/שי מכלוף

שבעה מבנים נפגעו פגיעה ישירה ממטחי הרקטות, רובם במועצה האזורית אשכול. במועצה האזורית חוף אשקלון נפגע מבנה אחד, וכמו כן נרשמו במועצה תשתיות של מים וחשמל. מערכת "כיפת ברזל" יירטה בהצלחה שבע רקטות ששוגרו לאזור אשקלון. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח באזור התעשייה בעיר, אך איש לא נפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully