וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריכים בבני עקיבא: "לא להשתתף בטקס לזכר רבין"

יהושע בריינר

24.10.2012 / 8:14

פעילים מסניף תנועת הנוער הציונית-דתית באיתמר זועמים על כוונת ראשי הארגון לקחת חלק בטקס. "רבין מסר רובים לערבים ששימשו לרצח יהודים", כתבו למזכ"ל התנועה

דמותו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ממשיכה להוות מוקד מחלוקת בציונות הדתית: חניכים ומדריכים בתנועת הנוער בני עקיבא זועמים על כוונת ראשי הארגון ליטול חלק פעיל בטקס לזכרו של ראש הממשלה לשעבר במוצאי השבת הקרובה בכיכר בתל אביב. במכתב חריף שנשלח על ידי החניכים למזכ"ל התנועה, דני הירשברג, נכתב כי אסור ליטול חלק באירוע לזכר אדם ש"מסר רובים לערבים ששימשו לרצח יהודים", כהגדרתם. המכתב נשלח על ידי סניף בני עקיבא בהתנחלות איתמר ובו הם ביקורת על פועלו של רבין. הירשברג עצמו נענה אתמול (שלישי) לבקשת תנועת "דרור ישראל" המארגנת את הטקס שיתקיים תחת הכותרת "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה", לשאת דברים מעל במת הנואמים וחניכים מהתנועה אמורים להשתתף באירוע, שהפך במהרה לשנוי במחלוקת.

"כראש ממשלה פעל רבין ליצירת ישות ערבית אשר פועלת ללא הרף להשמדת ישראל", נכתב במכתב שהגיע לידי וואלה! חדשות, "אין כל מקום לקחת חלק באירוע בו מאדירים את שמו ומורשתו של מי שהשאיר מורשת אחת - תבוסתנות לאומית והקרבת 'קורבנות שלום' על מזבח אוסלו. מאז חתימת ההסכמים נרצחו 20 מתושבי איתמר ועדיין לא יבש דמו של חברינו יואב פוגל ובגלל רבין לא נזכה לראות אותו עמנו בשבת הקרובה עולה לשבט החדש".

העצרת במלאת 16 שנים לרצח יצחק רבין. דרור עינב
"בטרם יביעו אדריכלי אוסלו חרטה, איך נוכל להשתתף בעצרת?", שאלו הפעילים. העצרת לזכר יצחק רבין, בשנה שעברה/דרור עינב

"שחר זר, חניך הסניף, לא יזכה לראות את אביו גלעד שנרצח על ידי מחבלים בנשק שמסר להם רבין", המשיכו כותבי המכתב. "משפחת פוגל נשחטו בשל אותה רפיסות לאומית שהנחיל רבין במורשתו. איך נעמוד כולנו בשבת הקרובה ונניף את דגל התנועה ביודענו שמזכ"ל התנועה הולך ומחזק את מורשתו של מי שאחראי באופן ישיר על כאבנו?" בהמשך המכתב מואשם רבין כמי שירה על הספינה אלטלנה. "אחדות זה חשוב, אך בטרם יביעו אדריכלי אוסלו חרטה, איך נוכל להשתתף בעצרת?", שאלו פעילי תנועת הנוער.

למרות הדברים, רבים בציונות הדתית הביעו תמיכה בהחלטת ראשי בני עקיבא להשתתף בעצרת. כך למשל שיבח את ההחלטה הרב בני לאו וכן רבנים נוספים הנחשבים למתונים בהלכותיהם. מתנועת בני עקיבא נמסר בתגובה כי "בתנועת נוער, כמו בכל חברה אחרת, ראוי שיישמעו דעות שונות ואנו גאים על כך שלחניכינו ומדריכינו יש אפשרות להביע את דעתם ועמדתם בכל פורום שהם מוצאים לנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully