וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי ממשלת רבין: "אז הייתה מנהיגות עם אחריות"

20 שנה אחרי השבעתם, ערכו שרי ממשלת רבין השנייה פגישת מחזור. הם מתחו ביקורת על הממשלה הנוכחית, בעיקר על רקע ההערכות לגבי תקיפה באירן. "נתניהו וברק מופרעים", אמר שבס

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

20 שנה בדיוק אחרי שהושבעו, התקבצו היום (שלישי) שרי ממשלת רבין השנייה לפגישת מחזור חגיגית במרכז מורשת רבין בתל אביב. יחד עם סגני שרים, יועצים ודוברים לשעבר הם שיחזרו את התמונה הקבוצתית המסורתית ביום השבעת הממשלה.

מורשתו המדינית-ביטחונית של רבין הייתה נוכחת כל העת, בעיקר כשהדיון התמקד בביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמיוחד על שר הביטחון אהוד ברק, שפעם ישב לצדם כשר בממשלת רבין השנייה. ?המשחק פצצה או הפצצה הוא שקרי. אם תהיה הפצצה תהיה פצצה, והתעתוע הכי נורא הוא שנפציץ את אירן על אפה וחמתה של ארצות הברית?, אמר חיים רמון, שהיה שר הבריאות בממשלת רבין.

?לא הייתה תקופה שמדינת ישראל עוברת כל כך הרבה צרות וזקוקה כל כך לאיש כמו רבין?, אמר חבר הכנסת בנימין בן אליעזר, שהיה שר הבינוי והשיכון. ?אני מצפה ממנהיג שההחלטה שלו תהיה החלטה שאני משוכנע שהיא לטובת העם למען העם ובשביל העם. זה המצב היום? לא. ממש לא. אנחנו בוואקום מנהיגותי שלא היה לו אח ורע?, המשיך בן אליעזר.

מפגש לציון 20 שנה לממשלת רבין. יותם רונן
שרי ממשלת רבין משחזרים את התמונה מיום ההשבעה. "ישראל זקוקה לאיש כמו רבין"/יותם רונן

מנכ"ל המשרד, שמעון שבס, היה הבוטה ביותר, ובסיום הדיון כינה את ראש הממשלה ושר הביטחון ?שני מופרעים שיש בהם משהו לא רציונלי שלא נוכל להסביר לעולם. אנחנו צריכים כולנו לעמוד ולעצור אותם בדרכים דמוקרטיות?. בתו של רבין, דליה, השמיעה גם היא ביקורת. ?זו הייתה מנהיגות שלקחה אחריות, שזיהתה הזדמנות, עוד הרבה לפני שאירן הייתה גרעינית?, אמרה.

נשיא המדינה שמעון פרס, שהיה שר החוץ בממשלת רבין וירש את האחרון אחרי הרצח, היה אורח הכבוד של האירוע. "ממשלת רבין הייתה ממשלה של צדק חברתי וחוכמה מדינית", אמר הנשיא, שהיה בעבר יריבו הפוליטי של רבין. "הוא היה מנהיג שראה בשירות העם את הטעם להיות מנהיג. מנהיג שידע לקדם ולא כל כך שאף למשול?, הוסיף פרס.

יוסי ביילין, שהיה גם הוא שר בממשלתו של רבין, אמר כי לדעתו רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר, השיג את מטרתו. "מי שעומד היום בראשות הממשלה אלה אנשים ציונים, פטריוטיים, שמאמינים מאוד במה שהם עושים. אבל אני לא מאמין במה שהם עושים ואני חושב שהם מובילים אותנו למקומות מאוד רעים", אמר ביילין.

בעוד השרים לשעבר העלו זכרונות ומתחו ביקורת, מחוץ למרכז למורשת רבין עמדו מספר מפגינים שמתחו ביקורת על עצם המפגש. פעיל הימין הקיצוני איתמר בן-גביר תקף את הממשלה של יצחק רבין בדבריו. "יותר מ-1,000 נרצחים הביאה עלינו הממשלה הזאת והם לא מתביישים לעשות שם כנסים. הם עושים שם מסיבה", כך בן-גביר.

ליפקין שחק נגד תקיפה באירן: "לא נכון למהר"

רב-אלוף במיל' אמנון ליפקין שחק, שהיה הרמטכ"ל בימי ממשלת רבין השנייה, הביע בכנס התנגדות נחרצת לתקיפה באירן. "אני מניח שלפני מקבלי ההחלטות יש את אותו מידע שמצוי בידי ראשי מערכת הביטחון. אני שואל את עצמי איך מגיעים למסקנות כל כך שונות האנשים המקצועיים והאנשים הפוליטיים", אמר ליפקין שחק.

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לשיתוף פעולה עם ארה"ב ואמר: "אותה אינטימיות שקיימת בינינו לבין ארה"ב בפן המודיעיני והצבאי, אני לא מבין למה היא נעלמת בפן המדיני. אין ספק שהיכולות האמריקאיות הן הרבה יותר ארוכות ומבטיחות את הסרת האיום".

"אני מאמין לאמריקאים", הדגיש ליפקין שחק. "אני חושב שתישאר בידינו האופציה גם אחרי הבחירות בארה"ב, ולכן לא נכון למהר, לא נכון להעמיד את זה כאילו זה חייב לקרות בסתיו כמו שאני קורא בעיתונים. צריך אומץ רב כדי להחליט לתקוף באירן בסתיו".

עוד בנושא:
ליפקין שחק נגד תקיפה באירן: "לא נכון למהר"
"הרמטכ"ל גנץ מוסיף להתנגד לתקיפה באירן"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully