וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: השב"ס אישר ליגאל עמיר לצאת מבידוד

רוצח ראש הממשלה יצחק רבין יוכל לעבור מאגף ההפרדה לאגף רגיל בו ישהה עם אסירים נוספים. בניגוד לנהוג עד היום, לא הגיעה לשב"ס דרישה מגורמי ביטחון להמשיך להחזיקו בבידוד

שירות בתי הסוהר אישר ליגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, לצאת לראשונה מאז החל לרצות את עונשו מבידוד ולעבור לאגף רגיל עם אסירים נוספים בכלא רימונים - כך מדווח הבוקר (רביעי) עיתון "הארץ". עמיר מרצה זה 17 שנים את עונשו בהפרדה מלאה משאר האסירים. עד 2006 שהה עמיר בתאו כשהוא מצולם במשך 24 שעות ביממה ובהשגחה צמודה. המצלמות הוצאו מתאו, אך הוא המשיך לשהות בהפרדה, תוך שהוא זכאי לשיחות טלפון וביקורים. הסיבה המרכזית לשהייתו בכלא בתנאי הפרדה היתה הטענה שנשקפת מסוכנות מצדו של עמיר, שלא הביע עד כה חרטה על מעשיו, וכן שקיים חשש לחייו.

ההפרדה של עמיר נבדקת ומאושרת כל חצי שנה על ידי ועדת ההפרדות של שירות בתי הסוהר. ההחלטה להאריך את מאסרו בהפרדה הסתמכה כל פעם על חוות דעת של השב"כ והמשטרה שדרשו את המשך הפרדתו משאר האסירים, אך לקראת ועדת ההפרדה שהתכנסה בימים האחרונים, לא הגיעה לשב"ס אף דרישה מגורמי הביטחון להמשיך בנוהל הקיים.

בשירות בתי הסוהר טוענים שלא מצאו הפעם עילה להמשך החזקתו של עמיר בהפרדה, ולכן הוחלט להעבירו לאגף רגיל. ועדה של הארגון כבר החלה לבחון אסירים שיוכלו להיות יחד עם עמיר באותו התא, ושב"ס טוענים ששכניו לתא "ייבחרו בפינצטה", כהגדרתם.

"החזקתו של עמיר בהפרדת יחיד באה לשבור את רוחו"

בחודש מאי 2011 ערער עמיר לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה להשאירו בבידוד לשישה חודשים נוספים. בעתירה, שהוגשה באמצעות פרקליטו עו"ד אריאל עטרי, נטען כי עמיר מופלה לרעה לעומת אסירים אחרים, רבי-מרחצים, אסירים ביטחוניים שרצחו אנשי ציבור ואנסים – המוחזקים באגפים רגילים בבתי הסוהר. "שיקול בית המשפט להשאיר את עמיר במעצר בטענה שזוהי עמדת הציבור הנורמטיבי באשר למעשהו ולמניע האידיאולוגי שעמד מאחוריו הוא שיקול פסול בתכלית, המעביר את ההכרעה בעניינו של הפרט להכרעת המון", נכתב בעתירה.

עוד נכתב בעתירה כי "הכנסת שיקול של רגשי הציבור להחלטותיו מוריד את בית המשפט 10 דרגות מהמקום הרם בו הוא יושב – למשפט השווקים והרחובות. כמו כן, קשה להימנע מהרושם שהחזקתו של עמיר בהפרדת יחיד באה לשבור את רוחו ולחנכו מחדש, ממש כפי שנוהגים שלטונות הכליאה ושירותי הביטחון במשטרים אחרים".

באשר לטענה כי אם ייצא מבידוד יפיץ את משנתו, נכתב בעתירה כי ניתן לשבץ את עמיר "עם אסירים המחזיקים במשנה אידיאולוגית הפוכה משלו לחלוטין. גם אז לא קיים חשש שיפיץ את משנתו, אלא להיפך – קיים סיכוי שיושפע ממשנה אידיאולוגית הפוכה ובמשקפי שב"ס תהיה בכך תועלת כפולה". גם על הטענה שהפרדת יחיד מטרתה להגן על עמיר מפני תקיפת אסירים אחרים נכתב עתירה: "אם כך, כל אסיר במדינת ישראל יכול להיות מוחזק בהפרדת יחיד מטעם זה".

לסיכום נכתב בעתירה כי "התנהלות שב"כ ושב"ס בעניינו של עמיר מלמדת כי נטיות לב ונקמנות הן שמנחות אותם בבואם לקבל החלטות בעניינו ולגרום להם לפעול לצמצום זכויותיו, בניגוד לכללים הבסיסיים יותר של כל מערכת משפט מתוקנת".

עוד בנושא
ערעור לעליון: להוציא את יגאל עמיר מבידוד
המדינה: יגאל עמיר יוכל בקרוב ללמוד עם אסיר אחר
רוצח ראש הממשלה מחפש חבר דתי לשיעורי תורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully