וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור לעליון: להוציא את יגאל עמיר מבידוד

5.5.2011 / 15:39

פרקליטו של רוצח ראש הממשלה ערער לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט להשאיר את עמיר בבידוד לשישה חודשים נוספים. בעתירה נטען: "הוא מופלה לרעה לעומת אסירים אחרים"

רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר ערער היום (חמישי) לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה להשאירו בבידוד לשישה חודשים נוספים. בעתירה, שהוגשה באמצעות פרקליטו עו"ד אריאל עטרי, נטען כי עמיר מופלה לרעה לעומת אסירים אחרים, רבי-מרחצים, אסירים ביטחוניים שרצחו אנשי ציבור ואנסים – המוחזקים באגפים רגילים בבתי הסוהר. "שיקול בית המשפט להשאיר את עמיר במעצר בטענה שזוהי עמדת הציבור הנורמטיבי באשר למעשהו ולמניע האידיאולוגי שעמד מאחוריו הוא שיקול פסול בתכלית, המעביר את ההכרעה בעניינו של הפרט להכרעת המון", נכתב בעתירה.

עוד נכתב בעתירה כי "הכנסת שיקול של רגשי הציבור להחלטותיו מוריד את בית המשפט 10 דרגות מהמקום הרם בו הוא יושב – למשפט השווקים והרחובות. כמו כן, קשה להימנע מהרושם שהחזקתו של עמיר בהפרדת יחיד באה לשבור את רוחו ולחנכו מחדש, ממש כפי שנוהגים שלטונות הכליאה ושירותי הביטחון במשטרים אחרים". עוד נטען, כי בשב"כ מעטה החיבה כלפי עמיר, מאחר שהצלחת מעשהו חשפה כישלון חמור, מן הגדולים שנחשפו, בדרך התנהגותם – "מחדל שמלווה אותם מאז ועד היום".

באשר לטענה כי אם ייצא מבידוד יפיץ את משנתו, נכתב בעתירה כי ניתן לשבץ את עמיר "עם אסירים המחזיקים במשנה אידיאולוגית הפוכה משלו לחלוטין. גם אז לא קיים חשש שיפיץ את משנתו, אלא להיפך – קיים סיכוי שיושפע ממשנה אידיאולוגית הפוכה ובמשקפי שב"ס תהיה בכך תועלת כפולה". גם על הטענה שהפרדת יחיד מטרתה להגן על עמיר מפני תקיפת אסירים אחרים נכתב עתירה: "אם כך, כל אסיר במדינת ישראל יכול להיות מוחזק בהפרדת יחיד מטעם זה".

לסיכום נכתב בעתירה כי "התנהלות שב"כ ושב"ס בעניינו של עמיר מלמדת כי נטיות לב ונקמנות הן שמנחות אותם בבואם לקבל החלטות בעניינו ולגרום להם לפעול לצמצום זכויותיו, בניגוד לכללים הבסיסיים יותר של כל מערכת משפט מתוקנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully