וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג: האיחוד פותח את השוק לתרופות ישראליות

טל שלו

23.10.2012 / 23:22

הסכם שנחתם ב-2010 אך עוכב עד כה בשל לחץ של קבוצות פרו-פלסטיניות יחסוך מעתה מיליונים לתעשיית התרופות ויוזיל את מחיר המוצרים באירופה. בקרוב יצורפו ענפי תעשייה נוספים

למרות ניסיונות סיכול פלסטיניים והתנגדות פוליטית לא מבוטלת, הפרלמנט האירופי אישרר הערב (שלישי) באופן סופי הסכם מסחרי בתחום התרופות עם ישראל, שצפוי להקל משמעותית על הייצוא הישראלי בענף ולאפשר כניסה נרחבת של יצרניות תרופות ישראליות לשוק האירופי. ההסכם נחתם כבר בשנת 2010, אך אישורו הסופי התעכב בשל התנגדויות פוליטיות חריפות של מפלגות שמאל בפרלמנט האירופי, המונעות בחלקן על ידי דעת קהל פרו-פלסטינית. בשבועות האחרונים לחצו קבוצות הפועלות לחרם על ישראל על חברי הפרלמנט למנוע את ההסכם בניסוחו הנוכחי.

בהצבעה שנערכה בפרלמנט האירופי בעיר שטרסבורג שבצרפת, אושר ההסכם ברוב של 379 קולות בעד, מול 240 מתנגדים ו-40 נוספים שנמנעו. להצבעה קדמו מאמצים רבים של משרד החוץ ושל שגרירויות ישראל במדינות אירופה, ובפרט של המשלחת הישראלית לאיחוד האירופי.

עם אישור ההסכם, יוכרו תקני התעשייה הישראלית בתחום התרופות כשווי ערך לתקנים האירופיים. משמעות הדבר היא שתרופות ישראליות יוכלו להיות משווקות ללא עיכוב ובלי כל בקרה נוספת, בדומה לנעשה כיום בשיווק של תרופות אירופיות בישראל. ההסכם צפוי לחסוך מיליוני שקלים לתעשיית התרופות הישראלית, שתהיה פטורה מעתה מביצוע בדיקות מעבדה נוספות באירופה. במקביל, יאפשר ההסכם פתיחה של השוק האירופי, הנגשה של תרופות מסוימות והוזלת המחיר לאזרח. להסכם המסגרת יצורפו בקרוב נספחים שיכללו תחומי תעשייה נוספים.

במהלך ניסיונות השכנוע של שגרירי ישראל בבירות אירופה, הם הדגישו בפני חברי המפלגות החברות בפרלמנט את יתרונות פתיחת השוק הישראלי לאזרחי מדינות אירופה. בין היתר הזכירו השגרירים את הנגשתן של תרופות מצילות חיים מתוצרת ישראל, כמו הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה וליפיטור לטיפול בלחץ דם, שמחירן באירופה יוזל כעת משמעותית. גורם במשרד החוץ אמר לוואלה! חדשות כי "זה הסכם טכני שיש בו יתרונות רבים לאיחוד, ואין לו כל קשר לשטחים ולזכויות אדם".

לאחר הביקורת: אשטון תגיע מחר לביקור בישראל

מחר תגיע לישראל שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, במסגרת ביקור תקופתי במזרח התיכון. אשטון, שצפויה להיפגש עם ראש הממשלה, עם נשיא המדינה ועם שרי החוץ והביטחון, עוררה בסוף השבוע סערה פוליטית בישראל כשגינתה את האישור לבניית 800 יחידות דיור בשכונת גילה שבמזרח ירושלים.

בעוד שרי הימין ניצלו את ההזדמנות להטחת ביקורת קולנית במיוחד באשטון, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר בישיבת הממשלה כי "אנחנו בונים בירושלים, ואנחנו לא שמים שום הגבלה על הבנייה בבירה שלנו. זו הבירה שלנו, וכמו שבונים בלונדון, פריז, וושינגטון ומוסקבה, אנחנו נמשיך לבנות בירושלים ונמשיך לשמור על הקשר העמוק והעוצמתי לבירתנו". אשטון תמשיך מישראל לרמאללה, שם תיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully