וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי העד בהולילנד לא ייצגו אותו בתיק אזרחי

גלעד גרוסמן

23.10.2012 / 21:16

עם שחרורו מבית החולים לאחר ה"אירוע האפילפטי", ייאלץ ש"ד לחפש עורכי דין אחרים, לאחר שלשכת עורכי הדין קיבלה את פניית פרקליטי אולמרט וקבעה כי יש ניגוד עניינים בייצוגו

ש"ד, עד המדינה בפרשת הולילנד, מאושפז זה כשבוע בבית החולים איכילוב בתל אביב. אולם כעת עליו לדאוג לא רק לבריאות שלו, אלא גם למציאת עורכי דין חדשים שייצגו אותו בתביעה האזרחית שהגיש נגד איש העסקים הלל צ'רני, לאחר שוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין קבעה היום (שלישי) כי פרקליטיו נמצאים בניגוד עניינים ואינם יכולים לייצג אותו עוד.

בחודש ינואר השנה הגיש עד המדינה תביעה בסך 30 מיליון שקלים נגד צ'רני, היזם המוביל של פרויקט הולילנד, בה טען כי צ'רני נמנע מלשלם לו את כל הכספים שהגיעו לו. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אמנון יצחקניא ואילן סובל, שייצגו את ש"ד גם מול רשויות המדינה, וגם צפויים להעיד במשפט הפלילי כעדי תביעה.

לפני כחודשיים פנו פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עורכי הדין רועי בלכר וליאת ארזי, לוועדת האתיקה, בטענה כי יצחקניא וסובל נמצאים בניגוד עניינים, מכיוון שהם צפויים ליהנות משכר טרחה במידה שעד המדינה יזכה בתביעתו, ולכן יש להם אינטרס שהוא יימצא אמין בהליך הפלילי.

פרוייקט הולילנד בירושלים. עומר מירון
פרויקט הולילנד/עומר מירון

לטענת פרקליטיו של אולמרט, עורכי דינו של ש"ד צפויים להיחקר בנושאים מהותיים בנוגע לגרסאותיו השונות ובנוגע להודעתם במשטרה. לכן, כך נטען, יש להם רצון שהעד יימצא אמין, דבר שישפר את סיכוייו בהליך האזרחי, והדבר עשוי להשפיע על עדותם בבית המשפט. ועדת האתיקה דנה אתמול בשאילתה, והיום כאמור הודיעה כי קיים חשש לניגוד עניינים, ולכן אין לאפשר לשניים לייצג את העד בהליך האזרחי.

בתגובה להחלטה, אמרו עורכי הדין יצחקניא וסובל כי ועדת האתיקה אינה מוסמכת לדון בסוגיה, וכי הם שוקלים לפנות לבית המשפט. "החלטת ועדת האתיקה תמוהה מאוד, בלשון המעטה", אמר יצחקניא. "הוועדה אינה מוסמכת כלל להורות לעורך דין להפסיק לייצג לקוח, אלא לכל היותר רשאית לדון בתלונה ולברר אם נעשתה עבירת משמעת". הוא הוסיף כי "על פניה ההחלטה מוטעית ומנוגדת לכללי לשכת עורכי הדין, שאוסרים ייצוג של אדם בתיק שבו מעידים, וכאן מדובר בהליך נפרד בכלל".

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בגזר הדין בפרשת מרכז ההשקעות, ספטמבר 2012. עומר מירון
ועדת האתיקה קיבלה את טענות פרקליטיו. אולמרט בבית המשפט/עומר מירון

ש"ד אושפז בתחילת השבוע שעבר לאחר שככל הנראה עבר אירוע אפילפטי או אירוע מוחי קל. מאז הוא נמצא בבדיקות, וטרם שוחרר מבית החולים. המשפט הופסק מאז אשפוזו, אולם יתחדש ביום חמישי, כאשר עדי תביעה אחרים יגיעו להעיד. בשלב זה לא ברור עדיין מתי יחזור ש"ד להעיד, ובאיזו מתכונת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully