וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך בנייני דירות: "מעבדות גדולות לייצור מטענים"

23.10.2012 / 13:36

הותר לפרסום כי 19 בני אדם נעצרו בימים האחרונים בחשד למעורבות בייצור וסחר של מטעני חבלה שיועדו לעבריינים. המשטרה: תאונת עבודה יכלה להביא לקריסת הבניין כולו

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

19 בני אדם נעצרו בימים האחרונים בחשד למעורבות ברשת לייצור ולמכירה של מטעני חבלה, אשר שימשו לכאורה ארגוני פשיעה באזור המרכז - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. בפשיטה שערכה היום היחידה המרכזית במחוז תל אביב, נחשפו שתי מעבדות חבלה בדירות בבניין מגורים ברחוב התנאים בחולון ברחוב עמיאל בפתח תקווה, ונעצרו 13 בני אדם. הם מתווספים לארבעה שנעצרו כבר אתמול ושניים שנעצרו בשבוע שעבר. מפקד הימ"ר, ניצב-משנה גדי אשד, ציין כי "מדובר באחת מרשתות אמצעי הלחימה הגדולות שנתפסו בארץ". בימ"ר ציינו עוד כי מדובר במטעני חבלה ברמה גבוהה, משוכללים ומסוכנים והוסיפו כי תאונת עבודה באחת המעבדות יכולה הייתה להביא לקריסת הבניין כולו.

דירה בחולון שהתגלה בה אמל"ח, אקוטובר 2012. דרור עינב
תאונת עבודה באחת המעבדות יכולה הייתה להביא לקריסת הבניין כולו/דרור עינב

חלק מהעצורים חשודים בייצור המטענים, חלקם בסחר וחלק על פי החשד היו לקוחות אשר רכשו או תכננו לרכוש את המטענים. החקירה התנהלה בחודשיים האחרונים באופן סמוי. ביום חמישי שעבר, נעצרו שני בני אדם כשברשותם מטען חבלה מוכן לפיצוץ, אז הבינו בימ"ר כי המטענים הגיעו לכאורה לידיים עברייניות. היום, כאמור, ערכו את הפשיטה בשתי הדירות וביצעו מעצרים. בין החשודים, צעיר בן 18 אשר נעצר יחד עם אביו בביתם בחולון. על פי החשד, הצעיר רכש את השכלתו בייצור מטעני חבלה דרך האינטרנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המטענים שאותרו היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב פתח תקווה שנעצר בדירתו הוא בעל חברה להפעלת זיקוקים, והוא סיפק על פי החשד ציוד הכולל זיקוקים, שלטים ומערכות הפעלה מרחוק עבור המטענים. מחיר מטען נע בין 2,000-4,000 שקלים. עוד בין העצורים, אסיר המרצה 12 שנות מאסר שרכש, על פי החשד, עשרות מטענים. ארבעה בני אדם נעצרו אתמול על פי החשד במהלך פריצה ונבדקת מעורבותם לפרשה. כעת ינסו במשטרה לקשור בין המעבדות לבין שורה ארוכה של אירועים אלימים שאירעו בחודשים האחרונים בערים חולון, בת ים וראשון לציון ואפילו לאירוע אמש באשקלון.

דירה בחולון שהתגלה בה אמל"ח, אקוטובר 2012. דרור עינב
"באחד החדרים בדירה בפתח תקווה גרה משפחה עם תאומים בני שלושה חודשים"/דרור עינב

ניצב משנה אשד הביע סיפוק מהמעצרים, ואמר כי "מדובר במטענים תקניים לחלוטין אשר בפיצוץ מבוקר שערכנו באחד מהם הבוקר ראינו את כמות ההדף לה הוא מסוגל. דוגמה לסכנה שהיוו המטענים היא כי באחד החדרים בדירה בפתח תקווה גרה משפחה עם תאומים בני שלושה חודשים, אשר נהגו לישון צמוד לקיר המחסן בו אוחסנו החומרים". בהמשך היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של 12 מהחשודים בבית משפט השלום בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully