וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודף הביקורת: "הפלסטינים מסרבים לשיחות"

טל שלו

23.10.2012 / 9:43

בלשכת ראש הממשלה הגיבו להתבטאויות נשיא ארה"ב לשעבר קרטר, אשר האשים את נתניהו בקיפאון המדיני ובנטישת פתרון שתי המדינות. "נתניהו הלך רחוק יותר מכל ראש ממשלה לפניו"

לשכת ראש הממשלה הודפת את הביקורת של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, שהאשים את נתניהו בקיפאון המדיני עם הרשות הפלסטינית. "העובדה היא שבתוך שבועות מכינון ממשלתו, קרא ראש הממשלה ליישום פתרון שתי המדינות, ובו מדינה פלסטינית מפורזת שתכיר במדינה היהודית", נמסר הבוקר (שלישי) מלשכת נתניהו.

כמו כן, הדגישו בלשכת נתניהו כי הוא שב והביע את נכונותו למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים, בהם ניתן יהיה לדון בכל סוגיות הליבה של הסכסוך. "אלה שמבקשים לקדם את השלום צריכים לשאול את ההנהגה הפלסטינית מדוע הם ממשיכים להחרים את השיחות", אמרו, וציינו את העובדה שנתניהו הזמין את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לירושלים והביע נכונות לנסוע לרמאללה, אך נתקל בסירוב הפלסטינים: "אין ספק שהם גורמים נזק לעמם וליעד השלום, בכך שהם עומדים בסירובם לקיים שיחות רציניות עם ישראל".

קרטר, המבקר בישראל וברשות ביחד עם משלחת מנהיגי עבר, במטרה לבחון את השטח ואת האפשרויות לחידוש התהליך המדיני בין הצדדים, מתח אתמול ביקורת על מדיניות ישראל בנושא הפלסטיני, והביע דאגה מ"נטישת פתרון שתי המדינות", הבאה לידי ביטוי בהמשך הבנייה בהתנחלויות. "איני רואה כי ברק אובמה מצא שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מוכן ללכת במסלול של שתי מדינות", אמר קרטר. הנשיא לשעבר לא הסתפק בתקיפת נתניהו, אלא מתח בדבריו ביקורת חריפה גם על ההיעדרות האמריקאית מתהליך השלום: "זו הפעם הראשונה מאז 1967 שארצות הברית אינה משחקת כל תפקיד בניסיון להתקדם".

ג'ימי קרטר בסילוואן. רויטרס
"לא רואה כי אובמה מצא שנתניהו מוכן ללכת במסלול של שתי מדינות". קרטר בביקור במזרח ירושלים ב-2010/רויטרס

בלשכת נתניהו דחו בתוקף את הביקורת של קרטר: "באשר להתיישבות - נתניהו הלך רחוק יותר מכל ראש ממשלה ישראלי לפניו, בכך שהקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון למשך עשרה חודשים", זאת לדבריהם, בעוד שהפלסטינים עדיין לא הסכימו לחידוש המשא ומתן. כמו כן, הדגישו כי למרות סירובם של הפלסטינים לנהל שיחות מדיניות, "נתניהו המשיך ליזום צעדים בוני אמון, אשר נועדו לאפשר את הפיתוח הכלכלי של הפלסטינים ולשפר את חייהם של התושבים – הסרת מחסומים, הקלת מגבלות ביטחוניות על התנועה, קידום העברת כספים, תמיכה בהשקעות בינלאומיות, הגדלת מספר אישורי העבודה בישראל ודיונים על הסדרים כלכליים חדשים שיתרמו לרווחת הפלסטינים".

דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, סירבה להתייחס בתדרוך היומי להתבטאויות של קרטר, שכן לא ראתה נוסח מדויק של הדברים, אך הדגישה באופן כללי כי השליח המיוחד למזרח התיכון, דיוויד הייל, ממשיך לעסוק בנושא. כמו כן, ציינה כי ארצות הברית עדיין סבורה כי רק חזרה למשא ומתן ישיר יביא לפתרון הסכסוך.

מחר - קתרין אשטון תבקר בישראל

שלשום נפגשו קרטר ושאר חברי המשלחת עם נשיא המדינה, שמעון פרס. קרטר, שהיה מאדריכלי הסכם השלום בין ישראל למצרים, התייחס למצבו של הסכם השלום לאחר בחירתו של הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, וסיפר לפרס: "נפגשתי עם הנשיא מורסי פעמים רבות, הן לפני היבחרו והן לאחר מכן, וביקשתי ממנו לכבד את הסכם השלום עם ישראל". לדבריו, מורסי הבטיח כי לא יהיה שינוי בהסכמים הקיימים בין מצרים לישראל ללא הסכמתה של ישראל.

מחר צפויה להגיע לישראל גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, במסגרת ביקור תקופתי במזרח התיכון. אשטון, שצפויה להיפגש עם ראש הממשלה, עם הנשיא ועם שר החוץ, עוררה בסוף השבוע האחרון סערה פוליטית בישראל בעקבות גינוי שפרסמה לאישור בנייתן של 800 יחידות דיור חדשות בשכונת גילה שבמזרח ירושלים. בעוד שרי הימין ניצלו ההזדמנות להטחת ביקורת קולנית במיוחד באשטון, ראש הממשלה בעצמו הבהיר בישיבת הממשלה: "אנחנו בונים בירושלים, ואנחנו לא שמים שום הגבלה על הבנייה בבירה שלנו. זו הבירה שלנו, וכמו שבונים בלונדון, בפריז, במוסקבה ובוושינגטון, אנחנו נמשיך לבנות בירושלים ונמשיך לשמור על הקשר העמוק והעוצמתי לבירתנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully