וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: לא חזו רעידת אדמה - והורשעו בהריגה

בית משפט הרשיע שישה מומחים ובכיר ממשלתי לשעבר בטענה כי לפני רעש האדמה במדינה ב-2009 הם העבירו מידע "לא מדויק וסותר" על הסכנה הקרבה. הם נשלחו לשש שנות מאסר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שישה מדענים איטלקים ובכיר ממשלתי לשעבר נידונו היום (שני) לשש שנות מאסר בגין הריגה. זאת לאחר שבית המשפט מצא אותם אשמים על שלא התריעו בפני הרשויות על אפשרות של רעידת אדמה, טרם זו התרחשה במדינה בשנת 2009.

רעידת האדמה בעוצמת 6.3 בסולם ריכטר אירעה בעיר לה אקווילה שבמרכז המדינה והביאה למותם של 309 בני אדם. לרעש הגדול קדמו רעשים קטנים יותר בחודשים שלפני האסון, שהוביל להרס עצום במרכז ההיסטורי. לטענת התביעה, לפני התרחשות הרעש, מסרו הנאשמים הצהרה כוזבת לפיה אין סכנה לרעידת אדמה. ההגנה, מנגד, טענה כי אין דרך לחזות רעשים גדולים.

רעידת אדמה בלה אקווילה, איטליה, אפריל 2009. רויטרס
לאסון קדמו רעשים קטנים. רעש האדמה בלה אקווילה ב-2009/רויטרס

השבעה, כולם חברים בוועדה הלאומית לתחזיות ולמניעת אסונות גדולים, הואשמו כי נתנו מידע "לא מדויק, חלקי וסותר" באשר לסכנה האורבת לאחר הרעשים הקטנים שאירעו לפני ה-6 באפריל 2009, יום האסון.

סנגוריהם של הנאשמים הבהירו כי יערערו על הכרעת הדין השנויה במחלוקת. מכיוון שבאיטליה הרשעות אינן מוחלטות עד לאחר ערכאה אחת של ערעור לפחות, סביר כי אף אחד מהנאשמים לא ייאסר באופן מידי. נוסף על המאסר, נאסר עליהם להחזיק אי פעם בעתיד במשרה ציבורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רעידת אדמה בלה אקווילה, איטליה, אפריל 2009. רויטרס
סנגוריהם של הנאשמים הבהירו כי יערערו על הכרעת הדין השנויה במחלוקת/רויטרס

בסיכום החלטתו ציטט השופט מרקו בילי עד ראייה, שאביו נהרג ברעש האדמה. "אני זוכר את הפחד בקולה, במקרים אחרים הם היו בורחים, אבל בלילה הזה, עם אבי, הם חזרו ואמרו לעצמם מה ועדת הסכנה אמרה. והם נשארו", כתב השופט מילה במילה את דבריו של גידו פיורוונטי, שסיפר על שיחה שערך עם אמו בליל האסון, לאחר הרעש הראשון.

עוד בנושא
במאי: רעש אדמה באיטליה, 15 הרוגים, לכודים רבים
בהפרש של שבוע: שוב רעידת אדמה באיטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully