וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פלסטינים נהרגו בתקיפות של צה" ל ברצועת עזה

לפי מקורות פלסטינים, מפקד שטח של הזרוע הצבאית של חמאס ופעיל בוועדות ההתנגדות הם ההרוגים בתקיפה. לפנות בוקר התנהלו חילופי אש בין טנקים של צה"ל לחמושים ליד הגדר

רויטרס

שני פלסטינים נהרגו בשתי תקיפות של צה"ל ברצועת עזה - כך דיווחו הבוקר (שני) מקורות פלסטינים ברצועה. ההרוג בתקיפה הראשונה הוא עבד א-רחמן אבו ג'לאלה, בן 25 - אחד ממפקדי השטח של הזרוע הצבאית של חמאס ואילו ההרוג בתקיפה השנייה הוא יאסר תראבין בן 26 - פעיל בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית. התקיפות אירעו לאחר שלפנות בוקר התקיימו חילופי אש בין טנקים של צה"ל וחמושים בנשק קל במרכז הרצועה.

תחילה תקף חיל האוויר חוליית מחבלים בצפון הרצועה, וגורם צבאי מסר כי החולייה עסקה בירי לעבר שטח ישראל. מקורות פלסטינים דיווחו כי בתקיפה זו, שאירעה באזור תל א-זעתר, סמוך לג'בליה, נהרג פלסטיני ונפצעו כמה באורח קשה - כולם פעילי חמאס. הפצועים הועברו להמשך טיפול בבית החולים כמאל עדואן שבצפון הרצועה. לאחר מכן, מקורות פלסטינים דיווחו על תקיפה נוספת באזור בית חאנון שבצפון רצועת עזה, בה נהרג כאמור הפלסטיני השני.

במקביל, דיווחו עדי ראייה פלסטינים כי עשרות טנקים ישראלים פעלו לפנות בוקר באזור בית חאנון, במקביל למסוקים ישראלים שחגו באוויר. התקיפות בוצעו לאחר שבשעות הבוקר שוגרו ארבע רקטות לעבר שטח ישראל. כולן התפוצצו בשטח פלסטיני סמוך לגדר, באזור המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

שתי פלסטינים נהרגו ושתיים נפצעו מתקיפה של צה"ל בעזה, אוקטובר 2012. רויטרס
הפצועים הועברו לטיפול. בית החולים בעזה היום/רויטרס

בעקבות המשך הירי לעבר ישראל התייחס לכך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והעביר מסר מאיים גם כלפי אירן. ''הדבר האמיתי שאנו מתמודדים איתו הוא טילים", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר. "יש את חמאס, הנתמך על ידי אירן שיורה עלינו טילים והם ירו שוב. לא ניתן לאף אחד להתחמש, לירות עלינו טילים ולחשוב שהוא יכול ליהנות מחסינות. הם לא יימלטו מעונש. תקפנו אותם לפני, תקפנו אותם אחרי, ואנו נמנע את התחמשותם". נתניהו הבהיר כי "זוהי המדיניות שלנו. זוהי מדיניות שונה מאוד שאני מיישם. לא ניתן להם להימלט ללא עונש והם יודעים שזה מה שאנו עושים''.

לפני פחות משבוע, ביום רביעי, נפלו שתי רקטות קסאם בשטח פתוח במערב הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בעקבות כך תקף חיל האוויר בצפון רצועת עזה. בערב שלפני כן התפוצצה רקטת קסאם בחצר בית במושב במועצה האזורית חוף אשקלון. שני בני אדם לקו בחרדה ונזק קל נגרם למבנה. "היינו בבית ופתאום שמענו פיצוץ עמום כזה והרבה רסיסים פגעו ברעפים של הבית", סיפר מוטי קצ'ורינר, תושב הבית שבחצרו נפלה הרקטה. "כשיצאנו, ראינו שנפל כנראה פצמ"ר שלא התפוצץ. כל החצץ עף מעל הבית ופגע בכל האזור. יש כל מיני חורים קטנים".

קצ'ורינר סיפר כי אזעקת צבע אדום נשמעה רק לאחר הפיצוץ. "זה דברים שלא תמיד המערכת קולטת, ואנחנו רגילים לזה", סיפר קצ'ורינר. "תודה לאל, כולנו בריאים, ההורים, אשתי והילדים בסדר. נמשיך את החיים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עוד בנושא
2 רקטות קסאם נפלו בדרום; חיל האוויר תקף בעזה
קסאם התפוצץ בחצר בית בדרום; שני נפגעי חרדה
שני הרוגים ושני פצועים בתקיפה במרכז רצועת עזה

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 8:55
בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully