וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימותים בביירות נמשכו בלילה, בת 9 נהרגה בטריפולי

ניר יהב

22.10.2012 / 8:54

הממשלה כבר מינתה מחליף לוויסאם אל-חסן, הבכיר הביטחוני שנרצח בפיגוע ביום שישי, אך הרוחות עדיין סוערות. בשכונות הסוניות של ביירות נשמע ירי כבד, והעימותים גלשו צפונה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

שעות אחרי שהסתיימה אמש (ראשון) הלווייתו של מפקד שירותי המודיעין של לבנון, הרוחות בביירות עדיין סוערות. טקס האשכבה של ויסאם אל-חסן, הקצין שנרצח ביום שישי בפיצוץ מכונית בלב בביירות, התנהל תחת אבטחה כבדה, ואלפי שוטרים וחיילים התעמתו עם מפגינים אנטי-סוריים שהתפרעו מול ארמון הנשיאות ומול משרדי הממשלה, בדרישה להחליף את השלטון. עדי ראייה דיווחו כי העימותים נמשכו אל תוך הלילה, וכי קולות ירי כבדים נשמעו במערב ביירות, בעיקר בשכונות בהן מתגוררים התושבים הסונים. עם זאת, נראה כי הכבישים שנחסמו בשל המהומות, כבר נפתחו בשעות האחרונות.

כתב של סוכנות הידיעות הצרפתית, שדיווח משכונת טריק אל-ג'דידה, דיווח כי שמע ירי רב מנשק אוטומטי. לדבריו, חיילים מנעו מצלמים לתעד את המתרחש והרחיקו עיתונאים מהמקום. לפי תחנת הטלוויזיה המקומית "אל-ג'דיד", מקור הירי הוא בעימותים בין קבוצות אופוזיציה שונות. לא ברור מה היקף הפצועים, אך התחנה קרא לאזרחים להגיש סיוע לכל מי שנפגע.

האופוזיציה בלבנון: אסד וחיזבאללה עומדים מאחורי הרצח

חיילים מצב לבנון ושוטרים מסביב למתחם הנשיאות וארמון הממשלה בביירות, בהלווייתו של ויסאם אל-חסאן. 21 באוקטובר 2012. רויטרס
חיילים חמושים באלות מקיפים את מתחם הממשלה בביירות, אמש/רויטרס

לפי דיווח שציטטה סוכנות הידיעות הצרפתית מפי מקורות ביטחון וגורמי רפואה, העימותים גלשו מביירות צפונה והגיעו לטריפולי, עיר מגוריו של ראש הממשלה, נג'יב מיקאתי. לפי הדיווח הזה, ילדה בת תשע נהרגה מאש צלפים במהלך חילופי אש שהיו בלילה בין תומכים של המחנה הסורי למתנגדיהם. עוד שמונה בני אדם נפצעו בקרבות האלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הילרי קלינטון: נסייע לחקור את הפיגוע

בתוך כך, הממשלה מיהרה למנות מחליף לוויסאם אל-חסן. נמסר כי עימאד עות'מאן ישמש מעתה כ"ראש אגף המידע במנגנוני ביטחון הפנים של לבנון". סעד חרירי, לשעבר ראש ממשלת לבנון, בירך על המינוי, ואמר כי "עות'מאן הוא אדם ממסדי, שעבד בצמוד לוויסאם אל-חסן, והוא אדם שמכיר היטב את המקצוע ופועל למען האינטרס של המדינה".

האופוזיציה בלבנון, שחרירי הוא אחד מראשיה, ממשיכה לדבוק הבוקר בעמדתה כי הממשלה חייבת להתפטר. בשולי ההלוויה שנערכה אמש, טענו המפגינים כי ראש הממשלה, נג'יב מיקאתי, ומזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שותפים באחריות לחיסול. מיקאתי הציע להתפטר, אך הצעתו נדחתה על ידי הנשיא, מישל סלימאן.

גם אם נראה שבלבנון מתחילים מגעים מסוימים להקמת ממשלה חדשה, הרי שראש הממשלה לשעבר, פואד סניורה, שגם הוא מתנגד לאחיזת הסורים בלבנון, הבהיר כי לא יתנהל כל משא-ומתן לפני שהממשלה הנוכחית תתפטר. גם אנשיו של חרירי, שרבים מהם נמנים על מחנה "14 במרץ", שארגן את ההפגנות האחרונות בביירות, הביעו עמדה דומה, ואמרו כי הם אינם מוכנים לשבת לשולחן המשא ומתן בתנאים הנוכחיים.

בעניין אחר, דוברת מחלקת המדינה בוושיגנטון, ויקטוריה נולנד, מסרה כי השרה הילרי קלינטון שוחחה בטלפון עם ראש הממשלה הלבנוני מיקאתי, וגינתה באוזניו את מעשה הרצח. לדברי נולנד, שני האישים "הסכימו שארצות הברית תסייע לחקור את הפיגוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully