וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: ישראל עומדת מאחורי הפיגוע בביירות אתמול

בהודעה שפורסמה באתר משרד החוץ האירני, נכתב: "האויב העיקרי של העם הלבנוני באזור הוא המשטר הציוני, אשר מרוויח מחוסר היציבות באזור". בעקבות הפיגוע: הפגנות ברחבי לבנון

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אירן האשימה היום (שבת) את ישראל באחריות לביצוע הפיגוע בביירות שבלבנון אתמול, שהביא למותם של שמונה בני אדם, בהם הבכיר הביטחוני ואסים אל-חסן. בהודעת גינוי ל"פיגוע הטרור שבוצע על ידי אלה החותרים ליצור פילוג בין קבוצות שונות בלבנון" באתר האינטרנט של משרד החוץ האירני, ציין דובר המשרד: "ללא ספק, האויב העיקרי של העם הלבנוני באזור הוא המשטר הציוני, אשר מרוויח מחוסר היציבות ומהיעדר הביטחון באזור".

שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי, גינה אף הוא את המתקפה בשיחת טלפון עם מקבילו הלבנוני, עדנאן מנסור: "אויבי האזור מנסים לערער את הביטחון כדי להשיג את המטרות הפסולות שלהם", צוטט סלאחי באתר משרד החוץ.

שמונה הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ מטען בביירות, לבנון, אוקטובר 2012. רויטרס
הפיגוע בביירות, אתמול/רויטרס

בתוך כך, שר הפנים של לבנון, מרוואן שרבל, ספד הבוקר לחסן, אשר נהרג במתקפה. "באופן אישי, סמכתי על חסן רבות. מותו מהווה אובדן למדינה", אמר בראיון לתחנת רדיו לבנונית. הוא סיפר כי חסן קיבל איומים טרם חשף את פרשת מישל סמאחה, הפוליטיקאי הלבנוני שתמך במשטר אסד ונעצר, וכי הוא ביקש ממנו לא לשוב ללבנון בתקופה הקרובה. "הפצרתי בו שיזהר משום המידע שהיה בידינו בנוגע לביטחונו היה מדאיג ביותר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

צמיגים בוערים ומחסומים

בעקבות הפיגוע פרצו ברחבי לבנון הפגנות זעם. על פי דיווחים בכלי תקשורת שונים במדינה, מפגינים הבעירו צמיגים והציבו מחסומים בבירה ביירות ובמקומות נוספים, וברדיו המקומי דווח כי בעיר טריפולי אף נשמעו יריות. במהלך הלילה, פרצו עימותים בין קבוצות יריבות באחת השכונות בעיר, אך לאחר התערבות של הצבא הלבנוני נרגעו הרוחות.

ראש הממשלה הכריז על היום כיום אבל לאומי בשל מותו של חסן. בשל ההפגנות שפרצו, כוחות צבא לבנונים הגבירו את האבטחה בצמתים מרכזיים ובבניינים ממשלתיים בבירות.

בפיצוץ מכונית התופת שאירע אתמול בשעות הצהריים בשכונה הנוצרית אשרפייה בביירות חוסל כאמור חסן, שעמד בראש אגף המידע בביטחון הפנים הלבנוני ושתפקידו היה דומה לתפקיד סגן ראש השב"כ בישראל. במסגרת תפקידו, פעל חסן לסיכול מזימות טרור ובין השאר חשף רשתות ריגול שפעלו לטובת ישראל. שבעה בני אדם נוספים נהרגו ו-78 אחרים נפצעו בפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully