וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בלבנון: "אסד רצח את הבכיר הביטחוני"

ניר יהב

19.10.2012 / 22:09

גורמי אופוזיציה בלבנון הפנו אצבע מאשימה לנשיא סוריה שלדבריהם עומד מאחורי חיסולו של ויסאם אל-חסן בביירות. בחיזבאללה גינו את הפיגוע: "פשע ברברי שמנסה לפגוע ביציבות"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ברחבי הקשת הפוליטית בלבנון גינו הערב (שישי) בתוקף את חיסולו של ראש אגף המידע במנגנוני הביטחון הלבנוניים, ויסאם אל-חסן, בלב ביירות. "אנו מגנים בתוקף את הפשע הנפחד והברברי הזה, המהווה ניסיון לפגוע ביציבות בלבנון ולזעזע את האחדות הלאומית", נמסר בתגובה מארגון חיזבאללה. "על כוחות הביטחון והממסד המשפטי להשקיע את מירב המאמצים כדי לשים את ידם על מי שעומד מאחורי הפשע ולהעמיד אותו לדין".

שמונה הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בביירות, לבנון, אוקטובר 2012. רויטרס
"מה שקרה היום הוא דבר חמור, אבל אף אחד לא יצליח לרצוח עם שלם". ביירות, היום/רויטרס

אל-חסן נחשב למקורב לראש ממשלת לבנון לשעבר סעד חרירי, הנחשב למתנגד חריף של חיזבאללה ושל סוריה. לפני מספר חודשים הוא גם הביא למעצרו של מישל סמאחה, פוליטיקאי לבנוני שתמך במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. לאחר המעצר, הוא החל לקבל איומים על חייו ובשל כך העביר אתמול את בני משפחתו לפריז.

פעיל האופוזיציה הלבנוני סמיר ג'עג'ע טען כי אל-חסן חוסל משום שהביא למעצרו של סמאחה ובכך רמז כי המשטר הסורי עומד מאחורי הרצח. "אל-חסן הוא מבין הבכירים המעטים שפעלו לחשיפת העובדות", אמר. "רציחתו היום היא מכה ביטחונית קשה למדינה, לממשלה ולעם הלבנוני. מה שקרה היום הוא דבר חמור, אבל אף אחד לא יצליח לרצוח עם שלם".

כשנשאל מדוע חוסל אל-חסן, ענה ג'עג'ע: "משום שהוא עצר את מישל סמאחה". הוא הוסיף ותהה בציניות כיצד ייתכן שרק מתנגדי המשטר הסורי מחוסלים ללא הרף מזה שבע שנים: "משנת 2005 (שנת חיסול רפיק חרירי – נ.י) ועד היום חוסלו רק אנשי מחנה '14 במרץ' (המחנה האנטי-סורי) אני שואל את העולם: מי יכול לעמוד מאחורי כל החיסולים הללו?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"העם הלבנוני לא ישתוק על הפשע הזה"

בנוסף, נשמעו הערב גם קריאות להדחת ראש הממשלה נג'יב מיקאתי. אנשי "מחנה ה-14 במרץ" האנטי-סורי, אמרו הערב כי הם תולים בראש הממשלה נג'יב מיקאתי את האחריות למותו של אל-חסן. מיקאתי "אחראי לדמו של ויסאם אל-חסן ולדם התמימים שמתו" בפיצוץ מכונית התופת, נכתב בהצהרה של הארגון. "הממשלה הזו צריכה ללכת, ועל ראש הממשלה להגיש את התפטרותו".

מנהיג הדרוזים בלבנון, פעיל האופוזיציה האנטי-סורי ואליד ג'ונבלאט, האשים בצורה הרבה יותר מפורשת את נשיא סוריה בחיסולו של אל-חסן. "אסד שרף את סוריה ועכשיו הוא רוצה לשרוף את כל האזור", אמר בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". "איבדנו חבר קרוב שהיה קרוב לראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי. העם הלבנוני והעם הסורי החופשי ינצחו".

ראש ממשלת לבנון לשעבר, סעד חרירי, האשים אף הוא את אסד ברצח אל-חסן בפיגוע בביירות. "העם הלבנוני לא ישתוק על הפשע הזה. אני מבטיח אישית שלא אשתוק ולא אנוח. אני מאשים את בשאר אסד בחיסול השהיד ויסאם אל-חסן. הוא היה כמו אח שלנו. מאז חיסול אבי הוא פעל במרץ כדי לגלות מי עומד מאחורי הפיגועים בלבנון. רק באחרונה הוא חשף כוונה של המשטר הסורי לבצע פיגועים בתוך לבנון", אמר.

ארה"ב: "אין סיבה להאמין שזו אינה פעולת טרור"

גם במערב גינו את חיסולו של אל-חסן וקראו לאחדות בצמרת הלבנונית. "ראש המדינה קורא לכל הפוליטיקאים בלבנון לשמור על אחדות בלבנון ולהגן עליה מפני כל המאמצים לערערה, לא משנה מהיכן הם מגיעים", נמסר בהודעה ממשרדו של נשיא צרפת, פרנסואה הולנד.

"אין הצדקה לאלימות שכזו", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד. "זה היה פיצוץ מכונית תופת. אין לנו שום סיבה להאמין שזו אינה פעולת טרור. אנו מגנים את פעולת הטרור הזו". היא הוסיפה כי לא היו נפגעים בפיגוע בקרב צוות השגרירות האמריקאית בביירות.

בפיצוץ מכונית התופת שאירע בשעות הצהריים בשכונה הנוצרית אשרפייה בביירות חוסל כאמור "עמיד" (דרגה המקבילה לדרגת תת-אלוף – נ.י) אל-חסן, שעמד בראש אגף המידע בביטחון הפנים הלבנוני ושתפקידו היה דומה לתפקיד סגן ראש השב"כ בישראל. במסגרת תפקידו פעל אל-חסן לסיכול מזימות טרור ובין השאר חשף רשתות ריגול שפעלו לטובת ישראל. שבעה בני אדם נוספים נהרגו ו-78 אחרים נפצעו בפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully