וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוי: "דו-שיח עם אירן הוא הכרחי, אין מה לאבד"

ראש המוסד לשעבר אמר כי יש להתמיד בשיחות דיפלומטיות עם האירנים, וטען כי גם הם מעוניינים "לצאת מהתסבוכת". בנוסף הוא התייחס למדיניות רומני בנושא וכינה אותה "מכה קשה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בראש הממשלה מתייחס לדיווחים על משא ומתן עם אירן)

בעוד בישראל ובארה"ב מכחישים את דיווח ה"ניו יורק טיימס" לפיו אירן ניהלה עם ארה"ב משא ומתן לגבי תכניתה הגרעינית, קרא ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, להמשיך לפעול במישור הדיפלומטי מול אירן. בראיון ל"אל-מוניטור" אמר אתמול (ראשון) הלוי כי "דו-שיח עם האויב הוא הכרחי, אין מה לאבד".

הלוי, שכיהן כראש המוסד תחת שלושה ראשי ממשלה והשתתף במשא ומתן עם ירדן, ציין כי "הייתי 40 שנים בעסקי ההתמודדות עם אויבים – חלקם מרים מאוד...במהלך השנים הבנתי שעל מנת להתמודד כראוי עם אויב, יש צורך בשתי יכולות: להתעמת עמו בכוח אם יש בכך צורך, ולהיכנס לראשו על מנת להבין כיצד הוא רואה את הדברים". לדבריו, "אני חושב שבמהלך השנים היה לנו בשפע את היכולת הראשונה, וצמצמנו את השנייה".

"אין מה לאבד בדו-שיח עם האויב. למרות שהטענה הרווחת היא שאם אתה משוחח איתו אתה מעניק לו לגיטימציה, לא לדבר איתו לא גורם לדה-לגיטמציה", אמר הלוי. "בסתר ליבם, האירנים רוצים לצאת מהתסבוכת", המשיך ראש המוסד לשעבר, "הסנקציות פועלות והן מתחילות ליצור נזק משמעותי".

"מכה קשה לאינטרס של ישראל וארה"ב"

כמו כן תמך הלוי בגישתו של אובמה, הטוען כי עדיין יש זמן לפעילות דיפלומטית, ותקף את יריבו הרפובליקני מיט רומני. "זה מאוד אמיץ מצד אובמה להגיד את הדברים האלה באווירה הנוכחית", אמר הלוי, "גיבוש מדיניות חוץ בנושא אירן היא נושא רציני לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב. מה שרומני עשה עד כה, בפני עצמו, הוא כבר מכה קשה לאינטרס של ישראל וארה"ב".

בנוסף, התייחס הלוי למדיניותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "נתניהו לא יוצר תחושת ביטחון בקרב הציבור. הוא מזכיר את אושוויץ פעמיים בשבוע", אמר הלוי. "הוא יצר מצב שבו הוא יספוג ביקורת גם אם יתקוף את אירן וגם אם לא יעשה זאת, מאחר שהוא בנה את המתח לאורך זמן כה רב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully