וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כוחות חיל הים משתלטים על הספינה "אסטל"

21.10.2012 / 23:56

בסרטון שצולם על ידי אחד הפעילים בספינה, שביקשה להסיר את הסגר המוטל על רצועת עזה, נראים הכוחות מתקרבים לספינה רעולי פנים וחמושים. הפעילים: "היינו נתונים למתקפה"

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליוטיוב

השתלטות חיל הים על הספינה "אסטל"

בעקבות השתלטות כוחות חיל הים אמש (שבת) על הספינה "אסטל", שביקשה להסיר את הסגר המוטל על רצועת עזה והופנתה על ידי הכוחות לנמל אשדוד, פורסם היום סרטון שצולם על ידי אחד הפעילים, המציג את הרגעים שקדמו להשתלטות. בסרטון נראים כוחות חיל הים כשהם רעולי פנים וחמושים, בעודם מתקרבים אל ספינת הפעילים, שעליה נכחו אזרחים שבדים, אנשי פרלמנט בעבר ובהווה מאירופה, וכן פעילי השמאל הקיצוני דרור פיילר ויונתן שפירא. אמש אף טענו הפעילים כי היו נתונים, לדבריהם, ל"מתקפה".

חיל הים עלה על הספינה "אסטל" טרם הגעתה לחופי עזה, אוקטובר 2012. דובר צה"ל
הספינה "אסטל" לפני השתלטות חיל הים/דובר צה"ל

הפעילים, שיצאו מנמל בלה ספציה שבאיטליה בתחילת החודש, מסרו כי לקראת השעה 4:00 בבוקר הקיפו ספינות של חיל הים את הספינה. אחד מפעילי המשט, חבר פרלמנט קנדי לשעבר ג'ים מנלי, פרסם באתר יו-טיוב סרטון שהוקלט מראש למקרה שיאבד הקשר עם הספינה. "אם אתם רואים את הסרט הזה, המשמעות היא שהקשר עם ה'אסטל' אבד". הפעילים אף מסרו כי מוקדם יותר קיבלו תשדורות המורות להם שלא להיכנס למים הטריטוריאליים של ישראל.

הספינה "אסטל" שביקשה להסיר את המצור מרצועת עזה, אוקטובר 2012. רויטרס
פעילים על הספינה "אסטל"/רויטרס

מדובר צה"ל נמסר כי "לוחמי חיל הים השתלטו על הספינה 'אסטל', שביקשה להפר את הסגר הימי על רצועת עזה". עוד נמסר כי "העלייה על הספינה התבצעה בהתאם להחלטת הדרג המדיני ועל פי החוק הבינלאומי, ולאחר שמוצו כל הפניות הן ישירות לספינה והן באמצעות הצינורות הדיפלומטיים, למנוע מהספינה מלהגיע לחופי עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully