וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט לעזה: כוחות צה"ל השתלטו על הספינה

פעילי השמאל מאירופה השטים לרצועה, טוענים כי "חיילים עם מסכות" השתלטו על הספינה "אסטל", כ-15 מייל ימי מחופי עזה. צה"ל: "העלייה לסיפון - בהתאם להחלטת הדרג המדיני"

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב; עריכה: מיכאל ברגמן

הספינה "אסטל" יוצאת לדרכה בתחילת החודש

כוחות צה"ל השתלטו הבוקר (שבת) על הספינה "אסטל", שעשתה דרכה לרצועת עזה, על אף התנגדות ישראל לכך. פעילי השמאל מאירופה שנמצאים על הספינה דיווחו כי "חיילים עם מסכות על פניהם, עלו לספינה". מדובר צה"ל נמסר כי "לוחמי חיל הים עלו לפני זמן קצר על הספינה "אסטל" שביקשה להפר את הסגר הימי על רצועת עזה". בהודעה שפורסמה נכתב כי "העלייה על הספינה התבצעה בהתאם להחלטת הדרג המדיני ועל פי החוק הבינלאומי, ולאחר שמוצו כל הפניות הן ישירות לספינה והן באמצעות הצינורות הדיפלומטיים, למנוע מהספינה מלהגיע לחופי עזה". הספינה נמצאת בדרכה לנמל אשדוד.

מוקדם יותר כתבו פעילי המשט, בהם אזרחים שבדים, אנשי פרלמנט בעבר ובהווה מאירופה וכן פעילי השמאל הקיצוני דרור פיילר ויונתן שפירא, בעמוד הפייסבוק שלהם כי הם נתונים "תחת מתקפה". הפעילים, הנמצאים במים הטריטוריאליים של מצרים, במרחק 15 מייל ימי מחופי עזה, מסרו כי קיבלו תשדורות המורות להם שלא להיכנס למים הטריטוריאליים של עזה. גורם צבאי מסר כי "במקביל לניסיונות הדיפלומטים לעצור את המשט המנוגד לחוק, צה"ל יפעל לעצור את המשט תוך כדי מניעת חיכוך ויפעיל מספר מדרגות כפי שאירע בעבר כדי למנוע זאת".

הפעילים, שיצאו מנמל בלה ספציה שבאיטליה בתחילת החודש, מסרו כי לקראת השעה 4:00 בבוקר, הקיפו ספינות של חיל הים את ה"אסטל". צה"ל, באמצעות כלי שיט וכלי טיס, עקב אחר התקדמות הספינה לרצועת עזה. קצין של חיל הים פנה אל קברניט הספינה ואמר כי הספינה נכנסה לשטח צבאי סגור. הוא הודיע לו שצה"ל עלול לנקוט נגדו צעדים, אם הספינה לא תתלווה לספינות חיל הים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

צפו בסרטון של הפעיל הקנדי

אחד מפעילי המשט, חבר פרלמנט קנדי לשעבר, ג'ים מנלי, פרסם באתר יוטיוב סרטון שהוקלט מראש למקרה שיאבד הקשר עם הספינה. "אם אתם רואים את הסרט הזה, המשמעות היא שהקשר עם ה"אסטל" אבד. או שהקשר שובש, או שחיל הים הישראלי מתכנן להשתלט או כבר השתלט על כלי השיט. אנו קוראים לכם ליצור עם חבר הפרלמנט המקומי שלכם ועם ראש הממשלה הרפר ולבקש מהם בדחיפות להתעקש על כך שהממשלה הישראלית תכבד את זכויותינו. לא עשינו דבר בלתי חוקי, אנו מחויבים לאי-אלימות ואנו מחויבים להסרת המצור הבלתי חוקי על עזה. אנו סבורים שחשוב שהממשלה הקנדית תעמוד על זכויותינו".

לפני כשבוע, העביר משרד החוץ הישראלי מסר לפעילים באמצעות פינלנד, לפיו חיל הים של צה"ל יפעל נגדם, תוך שימוש בכוח במידת הצורך, אם הפעילים ינסו להפר את הסגר שהוטל על הרצועה. בהודעה נמסר כי "אם ייעשה שימוש בכוח, ייתכן שביטחונם של הנוסעים בספינה יהיה בסיכון", וכי התקרבות למרחק 20 מייל ימי מחופי עזה תגרור תגובה ישראלית.

בישראל מאשרים: "ספינת פעילי שלום בדרכה לעזה".
"לשבור את המצור הימי שהוטל על רצועת עזה". הספינה "אסטל"

פעילי המשט לא התרגשו מהאזהרה הישראלית, ואמרו כי אין בכוונתם להפסיק את מסעם, כיוון שלדבריהם הוא נועד "לשבור את המצור הימי שהוטל על רצועת עזה".

בתחילת אוקטובר, מסרו גורמים מדיניים בעקבות הפלגת הספינה כי "לא מדובר בפעילים הומניטריים, אלא בפעילים אנטי-ישראלים". לדבריהם, משרד החוץ ניסה למנוע את יציאת הספינה בתיאום עם מדינות שונות באירופה. משרדי החוץ של אותן מדינות פרסמו אזהרות מסע כדי למנוע מאזרחיהן להשתתף במשטים לרצועת עזה. כתוצאה מכך, יציאת המשט הנוכחי התעכבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully