וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לאו"ם: "עצרו את המשט, עלול להצית האזור"

טל שלו

16.10.2012 / 22:39

לקראת הגעת הספינה השבדית "אסטל", כתב השגריר פרושאור: "אפשר להעביר סחורה לעזה בדרכים המקובלות. ישראל הפכה ל'קלאב מד' של פעילי זכויות אדם, כי זה יותר קל מלצאת לדמשק"

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב; עריכה: מיכאל ברגמן

(בווידאו: סרטון מהספינה "אסטל")

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, שיגר היום (שלישי) איגרת תלונה דחופה למזכל האו"ם, באן קי-מון, ולמועצת הביטחון, לקראת הגעתו הצפויה של משט נוסף לחופי רצועת עזה בעוד כשבוע. ישראל קוראת לקהילה הבינלאומית להתערב ולמנוע את הגעת המשט, כתב פרושאור באיגרת, והזהיר כי המשט "עלול להצית את האזור". הוא קרא "לשלוח מסר חד-משמעי למארגני המשט, שיוזמות מסוג זה הן הרסניות וכל המעוניין להעביר ציוד הומניטרי ומוצרים לעזה יכול לעשות זאת בדרכים המקובלות".

בשבוע הבא צפויה להגיע לחופי הרצועה הספינה השבדית "אסטל", שיצאה להפלגה בתחילת החודש מאיטליה כשעל סיפונה כ-16 פעילי שמאל. בסוף השבוע שעבר העבירה ישראל מסר באמצעות פינלנד כי אם הפעילים ינסו להפר את הסגר הימי על הרצועה, יפעל חיל הים נגדם.

"ישראל אינה מעוניינת בעימות, אך נחושה לאכוף את הסגר הימי ותנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה", כתב פרושאור באיגרת, בה הדגיש כי חוקיותו הבינלאומית של הסגר הימי על עזה אושרה גם על ידי ועדת פאלמר שהקים האו"ם לבדיקת אירועי המשט הטורקי מ-2010. "אין צורך במשטים מסוג זה. כל מוצר אזרחי יכול להיכנס היום לעזה באופן חופשי. מטרת הסגר היא מניעת הברחות נשק לרצועת עזה".

פרושאור תקף את מארגני המשט, וכתב כי "ליוהן גלטונג, מארגן המשט, רקורד מוכח של התבטאויות אנטישמיות, שהביאו אף לסילוקו מהאקדמיה לשלום בשווייץ". פרושאור הוסיף כי "מכשירי הניווט של 'פעילי השלום' כנראה התקלקלו אם הם שטים לחופי עזה במקום לחופים המדממים של סוריה. ישראל הפכה ל'קלאב מד' של פעילי זכויות אדם - קל יותר להתייצב מול אור זרקורי מצלמות הטלוויזיה בתל-אביב מאשר מול פצצות ותחמושת בדמשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully