וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "ספינה ועליה פעילי שמאל עושה דרכה לעזה"

פנחס וולף וזיו אבירם

2.10.2012 / 8:47

חרף לחצים מצד משרד החוץ, טוענים פעילי שמאל כי השלטונות באיטליה אישרו לספינה שבדית ועליה 16 פעילים לצאת לעזה, והיא צפויה להגיע במהלך אוקטובר. פעילה: "זה מסע שלום"

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

גורמים מדיניים מאשרים: ספינה שבדית ועליה 16 פעילי שמאל רדיקליים עושה את דרכה לרצועת עזה. בשיחה עם וואלה! חדשות אמרו הגורמים כי "לא מדובר בפעילים הומניטריים, אלו פעילים אנטי-ישראלים". לדברי הגורמים, בימים האחרונים עמד משרד החוץ בקשר עם מדינות שונות באירופה בניסיון למנוע את יציאת הספינה, ובהתאם משרדי חוץ רבים פרסמו אזהרות מסע כדי למנוע מאזרחיהם להשתתף במשטים כלשהם, וציינו כי כתוצאה מהלחץ, "הספינה התעכבה בדרך הרבה יותר ממה שתוכנן". על פי ארגון "גוש שלום", הספינה השבדית, "אסטל", קיבלה באחרונה אישור לצאת מנמל בלה ספציה שבאיטליה, והיא בדרכה לרצועת עזה, במטרה למחות על הסגר על הרצועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגיע לחופי עזה? הספינה "אסטל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ארגון "גוש שלום", השלטונות באיטליה אפשרו לספינה להפליג בדרכה אל חופי עזה. בין הפעילים, ציינו בארגון, גם הישראלי לשעבר דרור פיילר. עוד צוין כי הפעילים קיבלו במחיאות כפיים את החלטת שלטונות הנמל, יחד עם מאות פעילים איטלקים שהגיעו למקום. הגורמים המדיניים הדגישו עם זאת, כי לספינה אין יכולת להגיע ממדינת המוצא שלה ישירות לרצועת עזה, ובכל מקרה עליה לעבור במספר נמלים נוספים.

הספינה נרכשה וצוידה בכספי תרומות שנאספו בשבדיה, והיא החלה במסעה לעזה כבר בחודש מאי השנה, כשיצאה מנמל בפינלנד, ומאז הספיקה לעבור במדינות רבות באירופה, לעצור בנמלים רבים, ונוסעיה קיימו אירועים ועצרות בשיתוף פעילים מקומיים. כעת היא יוצאת לשלב האחרון במסע, והיא צפויה להגיע לנפולי ביום חמישי בערב, ולעזה לקראת סוף חודש אוקטובר.

"איננו חוששים מן האיומים של ממשלת ישראל לחסום אותנו בכוח", אומרים אנשי הספינה. "איננו מכירים בסמכות ישראלית לקבוע מי יכנס ומי לא יכנס לעזה. קיבלנו הזמנה מתושבי עזה הרוצים ומעוניינים לקבל ולארח אותנו, ואין לנו צורך בהזמנה או באישור משום גורם אחר. חלק מאתנו כבר השתתפו בהפלגות קודמות לעבר עזה, בהן נעצרנו במים בינלאומיים בידי אנשי הקומנדו הימי הישראלי, ונלקחנו למעצר בישראל. אז הובאנו בפני בית משפט ישראלי והואשמנו ב'כניסה בלתי חוקית לישראל', אולם האשמה זו הייתה כוזבת לחלוטין. אין לנו כל רצון וכל כוונה להיכנס למדינת ישראל או לעבור במים הטריטוריאליים שלה, כל כוונתנו היא להגיע לעזה. עזה היא לא ישראל".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"כל הנוסעים חתומים על אמנת אי-אלימות"

הפעיל דרור פיילר אמר כי הם מקווים שהספינה תגיע לחופי עזה ב-18-19 באוקטובר. הוא סירב לציין כמה פעילים נמצאים על סיפון הספינה. "אתם תראו כשנגיע", אמר. לדבריו עם הספינה יגיעו פעילים מנורבגיה, משבדיה, מאיטליה, מספרד, מיוון וגם מישראל. עם זאת, הוא לא ציין אם ישנם גם פלסטינים על גבי הספינה.

כשנשאל איך יגיבו אם יתקרבו אליהם ספינות של צה"ל עם הגעתם, אמר פיילר כי הם לא ינסו להתחרות בכוח של צה"ל. "אנחנו מקווים שמדינת ישראל וצה"ל יבינו שאין סכנה לביטחון המדינה. ב'אסטל' יש ציוד ועזרה הומניטרית בסיסית", ציין. "זה גם לטובת מדינת ישראל. המצור לא עוזר לא לישראל ולא לפלסטינים בעזה. אם ישתמשו בכוח, לא נשיב בכוח. כל נוסעי הספינה חותמים על אמנת אי-אלימות. אנחנו מתאמנים באי-אלימות. מקווים להביא להתחלה חדשה, לניסיון להשיג לשלום צודק"

"זה משונה שמדינת ישראל מנסה להגביל את חופש התנועה של ספינות באירופה", הוסיף פיילר. "זה שממשלת ישראל ניסתה להגביל את חופש התנועה – זה דבר לא טוב לישראל, זה עושה לה שם רע באירופה". לדבריו, זה סמלי ש"אסטל" יוצאת מאותו הנמל שממנו יצאה ספינת "אקסודוס". "גם אז ניסו לעצור את התנועה של הפליטים שרצו לנסוע. אבא שלי עצמו הפליג מלה-ספציה ב-1938. משונה ומעציב לראות שממשלת ישראל עושה זאת. זה לא יעזור למדינת ישראל".

אן איג, פעילה שבדית שהייתה על הספינה, אך ירדה ממנה בלה ספציה, ביקשה להדגיש כי הספינה נמצאת בדרך לעזה ולא לישראל. "אני מקווה שממשלת ישראל לא תנסה לעצור אותנו הפעם ותבין שזה מסע שלום", אמרה איג לוואלה! חדשות. "אנו מנסים להסיר את הסגר, אבל לא באלימות. הסרת הסגר תסייע לעזה, אבל בטווח הארוך תסייע גם לישראל, שמשלמת את מחיר הסגר".

אדם קלר, דובר תנועת גוש שלום, העומד בקשר רצוף עם אנשי הספינה, שיגר מסר אל שר הביטחון, אהוד ברק, וקרא לו להנחות את ספינות חיל הים המשייטות מול חופי עזה לאפשר לספינה "אסטל" לעבור ולהגיע לנמל עזה. "לא ייגרם ולו הנזק הקל ביותר לביטחון מדינת ישראל ממעבר של ספינה קטנה ובה 16 פעילים בלתי חמושים ועגינתה בנמל עזה" נאמר במסר. מעבר לכך, קוראת תנועת גוש שלום להביא קץ למצור על רצועת עזה, הגורם פגיעה קשה בתושביה. "המצור אינו מונע אספקת נשק לעזה, הוא כן מונע ממיליון וחצי אנשים לחיות חיים נורמליים, מגביר את הייאוש ואת השנאה. המצור שמטילה מדינת ישראל על רצועת עזה הפיל אך לפני מספר ימים קרבן נוסף, הדייג העזתי בן ה-22 פהמי אבו ריאש, שנורה למוות על לא עוול בכפו. זהו כתם של חרפה על מצחה של מדינת ישראל, והגיע הזמן לשים לכך קץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully