וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסטל" עגנה בנמל אשדוד: "אין ציוד הומניטרי"

לאחר השתלטות חיל הים, עגנה בנמל אשדוד הספינה שפעיליה ביקשו לפרוץ את הסגר על עזה. גורם צבאי: "לא נמצא ציוד הומניטרי על הסיפון". הערכה: הפעילים הזרים יגורשו עוד הערב

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

שעות ארוכות לאחר שחיל הים השתלט, בלא התנגדות אלימה, על הספינה "אסטל" שביקשה להגיע לחופי עזה על מנת להסיר את הסגר המוטל על הרצועה – הגיעה הערב (שבת) הספינה לנמל אשדוד. ההערכה היא כי המדינה תבקש לגרש כבר הערב בהליך מזורז את 27 הפעילים הזרים שהיו על הסיפון, ואילו שלושת הפעילים הישראלים יועברו לחקירת משטרת אשדוד בחשד לניסיון כניסה לאיזור אסור שעליו חל צו אלוף לאיסור כניסה. בהמשך הם יובאו להארכת מעצר.

הספינה "אסטל" שביקשה להסיר את המצור מרצועת עזה, אוקטובר 2012. רויטרס
"אסטל"/רויטרס

גורם צבאי אישר את הגעת הספינה לנמל אשדוד והוסיף כי בתום סריקות שבוצעו על סיפונה של "אסטל" לא אותר ציוד הומניטרי, שלכאורה היה אמור להגיע לתושבי עזה. "מדובר בפרובוקציה שניתן היה למנוע אילו היו מעבירים את הציוד ההומניטרי בצינורות המקובלים ובמעברים החוקיים", אמר הגורם.

"העבירות הפליליות שבוצעו היום נעשו על ידי מי שחטף אנשים במים בינלאומיים ולא על ידי הפעילים", אמרה בתגובה עו"ד גבי לסקי, המייצגת את פעילי המשט. "כך שקשה לי להאמין שיש כאן איזושהי עילה לכתב אישום, אלא להיפך – יש עילה לתביעה אזרחית נגד צה"ל. מדובר במעצר בלתי חוקי ואנו דורשים לשחרר את כל הפעילים באופן מידי. כל ניסיון לעצור את הפעילים יהיה ניסיון להפחיד ולהתריע אותם מלהמשיך בפעילותם". לדבריה, "תמוה שמי שבעצמו מפר את החוק הבינלאומי על ידי השתלטות על הספינה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל, דורש להעמידם לדין".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

נתניהו בירך: "אין משבר הומניטרי"

כלי שיט של חיל הים השתלטו בשעות הבוקר על הספינה, בעת שהייתה במרחק של כ-15 מיילים ימיים מחופי עזה. פעילי הספינה, בהם אזרחים שבדים, אנשי פרלמנט בעבר ובהווה מאירופה וכן פעילי השמאל דרור פיילר ויונתן שפירא, סיפרו כי ספינתם הוקפה על ידי כוחות צה"ל לפנות בוקר, וכעבור כמה שעות "חיילים עם מסכות על פניהם" עלו על סיפונה.

מצה"ל נמסר לאחר ההשתלטות כי העלייה על הספינה התבצעה בהתאם להחלטת הדרג המדיני ועל-פי החוק הבינלאומי, ולאחר שמוצו כל הפניות, הן ישירות לספינה והן באמצעות הצינורות הדיפלומטיים, למנוע מהספינה מלהגיע לחופי עזה. "הכוח פעל על פי תכנון ונקט בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את שלומם של החיילים ושל המפליגים על סיפון הספינה. ההשתלטות בוצעה ללא הפעלת כוח. נבדק שלומם של המפליגים והוצע להם מזון ושתייה", נמסר מצה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב על ההשתלטות ואמר כי "גם האנשים שהיו על הספינה יודעים שבעזה אין משבר הומניטרי, וכל מטרתם היא יצירת פרובוקציה והכפשת שמה של ישראל". לדבריו, "אם זכויות אדם היו באמת חשובות לפעילים האלה, הם היו מפליגים לסוריה. נמשיך להגן בעוצמה ונחישות על גבולותינו".

בהכנת הידיעה השתתף רמי שני

המשט לעזה: כוחות צה”ל השתלטו על הספינה
נתניהו בירך על עצירת המשט: ”רצו להכפיש את ישראל”

לפניות לכתבים:
יהושע - joshjosh@walla.com
אמיר - amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully